از برگزاری میزگردهای انتخاباتی در رسانه ملی تا قول مساعد برای برگزاری جلسات مشترک با احزاب

سی و چهارمین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران با حضور معاون سیاسی دادستان و عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سی و چهارمین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران به ریاست  قدرتعلی حشمتیان و با حضور مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی دادستان کل کشور و عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار شد.

مهدی امیری اصفهانی در این نشست از دعوت برای حضور در جلسه شورای مرکزی خانه احزاب تشکر کرد و گفت: در این دوره قوه قضاییه فضای مطلوب تری فراهم نموده است تا احزاب با آزادی بیان مطالب خود را مطرح کنند و ضمن انتقاد سازنده از عملکرد مسئولین و ارائه راهکار و امر به معروف، زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

معاون سیاسی دادستان کل کشور و عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در ادامه ضمن پاسخگو به سوالات مطرح از سوی اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران، اعلام آمادگی نمود که جلسات مشترکی با احزاب و به ویژه کمیته حقوقی برای رفع مشکلات حقوقی احزاب برگزار نماید.

قدرتعلی حشمتیان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از برگزاری همایش «احزاب و انتخابات» با حضور وزیر کشور، گفت: عدم تایید صلاحیت چهره های شاخص از هر سه جریان اصلاح طلب، صولگرا، مستقلین و اعتدالگرایان بر میزان مشارکت در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود بنابراین از شورای نگهبان درخواست می کنیم در مهلت قانونی باقی مانده، با نگاه ویژه صلاحیت افراد را بررسی نماید.

رییس خانه احزاب ایران در ادامه با اشاره به نقش رسانه ملی در آگاهی بخشی و افزایش میزان مشارکت گفت: از سازمان صدا وسیما درخواست می کنیم در فرصت باقی مانده تا انتخابات، برنامه های انتخاباتی نظیر برگزاری میزگردهایی با حضور سه جریان سیاسی کشور، از حضور سلایق مختلف در میزگردهای انتخاباتی استفاده نماید.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات، گفت: در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب باید زمینه ای فراهم کنیم تا همه مردم با سلایق مختلف در انتخابات مشارکت داشته باشند.

در این جلسه که کنعانی مقدم، متکی، صوفی، کمیجانی، ایرانی، متانی، صفرپور، تبرایی، شهاب، روازاده، عرب پور، نادری،یازرلویه و خانم مدارایی حضور داشتند، جمشید ایرانی و فرید شهاب به ترتیب گزارشاتی از کمیته های حقوقی و بین الملل خانه احزاب ایران ارائه کردند.

کد خبر 1745889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha