پخش قسمت دوم مجموعه «ایران شکست‌ناپذیر» در شبکه تلویزیونی «ازوزدا»

دومین قسمت از مجموعه مستندهای تلویزیونی «ایران شکست‌ناپذیر» به روی آنتن شبکه تلویزیونی «ازوزدا» روسیه رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مجموعه پنج قسمتی که توسط اولگا بلووا؛ مجری مشهور روسی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه و اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ساخته شده به مدت ۵ هفته هر یکشنبه از شبکه تلویزیونی «ازوزدا» پخش می‌شود.

محور این قسمت از مجموعه که به زندگی سردار سهید سلیمانی، مبارزه او بر علیه استکبار جهانی و داعش و خدماتش در منطقه اختصاص داشت، یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۴) از این شبکه به روی آنتن رفت.

ابتدای قسمت دوم، اولگا بلووا اظهار داشت: اگرچه پیش‌بینی شده بود تمرکز بحث ما امروز بر تحریم‌های اقتصادی و چگونگی تاب‌آوری ایران برای بیش از ۴۰ سال و نحوه زندگی مردم در این شرایط باشد، اما با اتفاقات هفته گذشته و حادثه تروریستی رخ داده در کرمان، محور برنامه امروز به ژنرال سلیمانی و خدمات و مبارزه او اختصاص خواهد داشت.

در این بخش، گزارشی از حادثه کرمان که ۳ ژانویه ۲۰۲۴ در سالروز بزرگداشت شهادت سردارسلیمانی رخ داد، پخش شد و گزارشگر اینطور عنوان کرد: در مراسم سالروز شهادت قهرمان ژنرال سلیمانی که هرساله برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به وی بر سر مزار او گردهم می‌آیند بمب‌گذاری تروریستی رخ داد و دشمن به خوبی می‌دانست در این روز مردم بسیاری در آنجا تجمع خواهند داشت؛ بر مزار کسی که یادش به عنوان یک قهرمان ملی باقی خواهد ماند، کسی که تا آخرین روز زندگی‌اش برای کشورش خدمت کرد.

در ادامه، به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از مردم غیرنظامی از جمله کودکان و زخمی شدن ۱۵۰ نفر اشاره شده و پیام ولادیمیر پوتین خطاب به رهبر ایران و رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اظهار همدردی و محکومیت این اقدام تروریستی برای بینندگان برنامه بازگو می‌شود.

راوی این سوال را مطرح می‌کند که چرا بعد از شهادت ژنرال سلیمانی توسط آمریکا، همچنان دشمنانش نه از او بلکه از مردمی که یاد و نام او را یادآوری می‌کنند، هراس دارند.

سپس، مصاحبه‌هایی با مردم پخش می‌شود که در آن مصاحبه‌شوندگان می‌گویند: علت علاقه مردم به شهید سلیمانی به سبب آن است که از میان مردم و مانند خود آنها بوده و نه تنها از یادها نخواهد رفت و همواره قهرمان باقی می‌ماند بلکه باور داریم مانند او تکرار نخواهد شد.

برنامه با روند تشکیل نیروی قدس سپاه ادامه پیدا می‌کند و حضور سردار سلیمانی در آن از همان اوایل شروع به فعالیت روایت می‌شود. گفته می‌شود: ژنرال سلیمانی به عنوان کسی که با یاری استعدادهایش از اولین روزهای جنگ در سپاه بود و نه تنها فعالیت نظامی بلکه امدادرسانی به مناطق محروم را نیز در دستور کار خود داشت.

مصاحبه با سیدمحمد مرندی، استاد دانشگاه تهران بخشی دیگر از این برنامه است. سپس، به حملات ۱۱ سپتامبر اشاره می‌شود و در آخر نحوه شهادت سردار دلها به دستور مستقیم دونالد ترامپ در خارج از فرودگاه بغداد و هنگام بازگشت وی از سوریه برای بینندگان این برنامه شرح داده می‌شود.

مجموعه ۵ قسمتی گزارش‌های تلویزیونی «ایران شکست‌ناپذیر» هر هفته، یکشنبه‌ها ساعت ۱۸:۰۰ از شبکه «ازوزدا» پخش می‌شود.

گفتنی است؛ گروه برنامه‌سازان شبکه تلویزیونی «ازوزدا» به همراه خانم اولگا بلووا مجری مشهور و عضو اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه برای ساخت ویژه برنامه‌هایی‌ در خصوص کشورمان، اواخر سال گذشته میلادی به ایران سفر کردند. گروه رسانه‌ای ازوزدا شامل شبکه تلویزیونی و ایستگاه رادیویی ازوزدا، دارای پورتال‌های اطلاعاتی، نسخه اینترنتی و روزنامه هفتگی‌ است. کانال تلویزیونی ازوزدا ۲۰ فوریه ۲۰۰۵ پخش خود را آغاز کرد و اکنون بینندگان در تمامی فدراسیون روسیه به آن دسترسی دارند.

مخاطب بالقوه ماهانه این شبکه تلویزیونی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر است. پخش ۲۴ ساعته شبکه تلویزیونی ازوزدا شامل فیلم‌ها و سریال‌های داخلی، مستندها، برنامه‌های سرگرمی، اخبار و تحلیل‌های اختصاصی است.

لینک قسمت دوم:

https://drive.google.com/file/d/۱Wd۳tpubecOrWaC-ObbrwkLz۶Pe۵UsSUY/view?usp=sharing

کد خبر 1745995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha