گرایش به قرآن و اسلام در پی هتک حرمت کتاب مقدس در هلند + فیلم

پس از تلاش نافرجام اخیر رهبر گروه افراطی موسوم به «اروپایی‌های میهن پرست علیه اسلامی کردن غرب» یا «پیگیدا» برای قرآن سوزی، مسلمانان هلند در یک واکنشی عالی اقدام به انتشار هزار نسخه از قرآن کریم و توزیع آن میان شهروندان کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « islam۲۱c»، پس از تلاش نافرجام اخیر رهبر گروه افراطی موسوم به «اروپایی‌های میهن پرست علیه اسلامی کردن غرب» یا «پیگیدا» برای قرآن سوزی، مسلمانان هلند در یک واکنشی عالی اقدام به انتشار هزاران نسخه از قرآن کریم و توزیع آن میان شهروندان کردند.

دو سازمان اسلامی پشتیبان کمپین توزیع قرآن کریم در بیانیه‌ای بر اهمیت آشنایی با قرآن و مطالعه در مقابل اقدامات قرآن‌سوزی تاکید کردند.

آنها در این بیانیه علاوه بر تشویق مردم به روی آوردن به کتاب آسمانی قرآن و اسلام در مورد لزوم تقویت همزیستی مسالمت آمیز میان افراد جامعه سخن گفتند.

گرایش به قرآن و اسلام در پی هتک حرمت کتاب مقدس در هلند + فیلم

این بیانیه می‌افزاید: «ادوین واگنسولد» که اخیرا با اقدام به قرآن سوزی، سعی در ایجاد تفرقه داشت، و فعالانه به دنبال توهین و آسیب رساندن به مسلمانان هلندی بود، باعث تلاش جمعی ما برای ترویج تفاهم و وحدت شده است.

صادرکنندگان این بیانیه گفتند: این اقدام تحریک آمیز که به عنوان تلاشی برای تعمیق دوقطبی شدن در جامعه هلند تلقی می شود با موضع قاطعانه گروه‌های اسلامی مواجه شده است.

این گروه‌های اسلامی علاوه بر توزیع قرآن، غرفه‌هایی را برپا کردند تا مردم را دعوت به گفتگوی معنادار درباره اسلام کنند.

گرایش به قرآن و اسلام در پی هتک حرمت کتاب مقدس در هلند + فیلم

همانطور که در این بیانیه آمده این مجموع این اقدامات منجر به گرایش حداقل ۱۰ شهروند هلندی به دین اسلام شده است.

واکنش رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که خبر این تحولات به پگیدا رسیده رسیده و کنجکاوی آنها در مورد اقدامات بعدی را برانگیخته است.

علاوه بر افزایش علاقه به اسلام و واکنش مشترک به اقدامات پر از نفرت پگیدا، یک تغییر اساسی در محیط سیاسی هلند رخ داده است.

یکی از این تغییرات، عقب نشینی «گریت وایلدرز»، رهبر حزب افراطی هلند از پیشنهاداتش برای ممنوعیت قرآن و فعالیت مساجد پس از پیروزی‌اش در انتخابات عمومی اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۳ بود.

گروه‌های اسلامی پشتیبان کمپین توزیع قرآن در بیانیه خود نوشتند که بعید به نظر می رسد، چنین حوادثی مانند آنچه که توسط «ادوین واگنسولد» در هلند و سایرین در کشورهایی مانند سوئد و دانمارک انجام شد به این زودی متوقف شود، اما این گروه‌ها متعهد به ارائه واکنش‌های مناسب در صورت بروز و تکرار چنین حوادثی هستند.

در پایان این بیانیه، سازمان‌های اسلامی بر مصمم بودن و اطمینان خود در رسیدگی به ایجاد این اختلافات عمیق در جامعه تاکید کردند.

آنها اعلام کردند که در عزم خود برای ارتقای تفاهم، به ویژه در مواقع اختلافات عمیق و تقویت همزیستی در زندگی روزمره، ثابت قدم هستند.

این ابتکار، پیامی قوی را ارسال کرد مبنی بر اینکه تلاش برای توهین به قرآن تنها منجر به افزایش حضور کتاب مقدس قرآن در هلند می شود.

کد خبر 1746045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha