لزوم علاج عقب ماندگی های فکری بشر

آیت الله عبادی گفت: مشکل بشر امروز بیماری ها و عقب ماندگی های فکری است و اگر به صورت صحیح و همه جانبه این فکر مریض و نقص فکری بشر علاج شود دیگر مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز(۴ بهمن) در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: بار سنگینی است که بر دوش دارید چرا که استعداد کودکان نامتناهی است و به لازمه آن ابعاد مسئولیت کانون فکری و پرورشی بی نهایت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این مقطعی که کودکان و نوجوانان می گذرانند یک مقطع سرنوشت ساز است و اصل این کار، کار پیامبران است و کسانی که آن را بر عهده می گیرند باید از همان شیوه پیامبران استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: به صحنه میدانی هم که می روید مشکلات جامعه انسانی و بین المللی مربوط به همین قضیه است، یعنی افکار فرزند انسان پرورش داده نشده است و به همین دلیل بالفعل مانده و جز جهل و نادانی از او نمی توان توقع داشت همینی که در جامعه بشری می بینید.

آیت الله عبادی با بیان اینکه مشکل بشر امروز بیماری ها و عقب ماندگی های فکری است، افزود: اگر به صورت صحیح و همه جانبه این فکر مریض و نقص فکری بشر علاج شود دیگر مشکلی نداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: به همین دلیل بار سنگینی بر دوش دارید و از ابتدای مسئولیت به این قضیه توجه کنید و واقعیت مطلب و تمام اهمیت ها در این جریان قرار دارد و در این باب مکتب اسلام غنی است.

وی ادامه داد: هر وقت در جامعه ارزش های انسانی و اسلامی اوج گرفته است ببینید که کودکان چه جهشی پیدا می کنند و ملاحظه می کنید یک جهش فکری در انقلاب اسلامی کسب شده است.

آیت الله عبادی عنوان داشت: در همین صد روز اخیر در این جبهه ستمگر استکبارگران و جریان فلسطین مظلوم، بارها نشان دادند که کودکانی در سن های پایین صحبت می کردند که کم می آوردیم و چه بینشی داشتند که با معرفت می گویند باید در مقابل مشکلات صبور باشیم و این بر اساس فکرشان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: اگر زمینه ها مساعد و استعدادها آزاد شود فرزند انسان جهش فکری پیدا می کند و اسلام و مکتب راستین تشیع برای همه الگو و اسوه دارد.

وی بیان کرد: امروز در جنگ نابرابری که همه دنیای کفر و استعمار بر مظلومین فلسطین و درگیری حق و باطل که آثار تلخی دارد نتایجی از نوع پرورش فکری کودکان هم به دنبال دارد که میدان آن در فلسطین و یمن است.

آیت الله عبادی در پایان گفت: در کنار بحث های علمی، اطلاعات جامعی از این صحنه ها در اختیار قرار دهید چرا که صحنه عملی است و با بحث های کلاسیک فرق دارد.

کد خبر 1746053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha