پرتاب دهمین ماهواره در دولت سیزدهم/ تمدید ثبت نام اینترنت هدیه دولت

زارع پور با اشاره به پرتاب ماهواره ثریا در روزهای اخیر گفت: پرتاب دهمین ماهواره در دولت سیزدهم اتفاق بزرگی در حوزه فضایی کشور بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عیسی زارع پور در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به پرتاب ماهواره ثریا در روزهای اخیر گفت: پرتاب دهمین ماهواره در دولت سیزدهم اتفاق بزرگی در حوزه فضایی کشور بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پرتاب اولین ماهواره در دولت سیزدهم که دی ماه ۱۴۰۰ صورت گرفت، افزود: تا دی‌ماه امسال در مجموع ۱۰ پرتاب ماهواره داشتیم که معادل ۱۰ سال پیش از آن بوده است.

وی با اشاره به برنامه های آتی در حوزه پرتاب ماهواره گفت: پرتاب ماهواره ثمره اقداماتی است که صنعت فضایی کشور انجام می دهد و زمانیکه محموله فضایی به همراه ماهواره پرتاب شود می توانیم از عملکرد آنها مطلع شویم.

زارع پور با بیان اینکه برای اولین بار توانستیم به مدار ۷۵۰ کیلومتری دست یابیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ماهواره‌برهای ما در کلاس سبک و در مدار ۵۰۰ کیلومتری تا ۷۵۰ کیلومتری تثبیت شده اند و تلاش می‌کنیم محموله‌های سنگین‌تری در مدار ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتری قرار دهیم.

وی در ادامه از تمدید ثبت نام بسته اینترنت هدیه دولت تا پایان دهه فجر خبر داد و گفت: ثبت نام بسته اینترنت هدیه دولت به مناسبت ۱۳ رجب تمدید شده است و افرادی که موفق به ثبت نام نشده اند می توانند با مراجعه به سایت خدمات دولت هوشمند برای ثبت نام اقدام کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علت قطعی اخیر اینترنت را اختلال فیبرنوری در کشور گرجستان عنوان کرد و گفت: این مشکل در حدود ۲ ساعت حل شد.

وی با اشاره به افزایش استقبال مردم از پیام رسان های اجتماعی داخلی افزود: براساس نظرسنجی انجام شده طی یک و نیم سال اخیر استقبال از پیام رسان های اجتماعی داخلی ۵ برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص برگزاری انتخابات نیز گفت: پایداری زیرساخت های مورد نیاز در روز انتخابات یکی از وظایفی است که در روز انتخابات بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است تا احراز هویت برخط و سایر سامانه هایی که وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به آنها نیاز دارد در شعب اخذ رای از پایداری لازم برخوردار باشند.

زارع پور در پایان با اشاره به نظارت سازمان تنظیم مقررات بر عملکرد اپراتورها، خاطرنشان کرد: از اپراتورها تعهد گرفته ایم تا خرداد ۱۴۰۳ سرعت اینترنت را افزایش دهند و در این راستا داشبورتی دز وزارت ارتباطات رونمایی شده تا سرعت اینترنت حال و آینده برای مردم قابل مشاهده باشد.

کد خبر 1746083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha