ضرورت همکاری دستگاه ها در برگزاری همایش ملی بیوتروریسم

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر ضرورت برنامه ریزی مناسب، تعامل و همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی در برگزاری نخستین همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، احسان یاوری، در نشست سیاست گذاری و هماهنگی نخستین همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان در استانداری لرستان برگزار شد، به  اهمیت موضوع بیوتروریسم و چگونگی مدیریت و تصمیم گیری آن اشاره کرد و اظهارداشت: سالهاست دشمنان از  تهدیدات نظامی خارج شده و در حوزه جنگ نرم وارد شده آند.


معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه هر روزه بسیاری از مناطق جهان در معرض خطر حمله بیوتروریستی است، افزود: از جدی ترین مباحث و رفع این تهدیدها و خطرات در دولت ها مورد توجه است که از این دست می توان به مواد غذایی تراریخته آلودگی های زیست محیطی و حتی به نوعی مسأله کرونا اشاره کرد.

یاوری ادامه داد: لازم است علاوه بر حفظ آمادگی نظامی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم دشمنان نیز آماده باشیم.

وی برگزاری این همایش علمی را دستاورد بزرگی برای استان دانست و بر تعامل همه جانبه دستگاه های اجرایی در برگزاری هر چه بهتر این رویداد تاکید کرد.

امین گودرزی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری لرستان نیز در این جلسه گفت: نخستین کنفرانس ملی دفاع زیست محیطی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم به همت بسیج دانشجویی، اداره کل پدافند غیر عامل استانداری لرستان  و دانشگاه لرستان و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان در روز ۲۵ بهمن ماه جاری در خرم آباد برگزار می شود.

گودرزی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در برگزاری این همایش علمی تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش ۱۵ بهمن ماه جاری بوده و پس از بررسی مقالات در روز برگزاری همایش از ۲۰ مقاله برتر تجلیل خواهد شد.


وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص برگزاری این همایش تصریح کرد: علاوه بر مهمانان داخلی، اساتید هیات علمی  ۲ دانشگاه نجف و بغداد نیز برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده اند.

گودرزی افزود: این نخستین بار است که این همایش بااین موضوع در سطح کشور و به میزبانی استان لرستان برگزار می شود و امید است برگزاری این همایش منشا دستاوردهای علمی و پژوهشی تأثیرگذاری باشد.

وی در ادامه وظایف اجرایی هر یک از دستگاهای اجرایی را اعلام کرد.

کد خبر 1746181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha