«نیکاراگوئه» به آفریقای جنوبی پیوست/ شکایت به دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل

نیکاراگوئه درخواستی را به دیوان بین المللی دادگستری برای مشارکت در پرونده نسل کشی که آفریقای جنوبی علیه اسرائیل انجام داده، ارایه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیاالیوم، دولت نیکاراگوئه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیکاراگوئه درخواستی به دیوان بین المللی دادگستری ارایه کرد تا نام این کشور را در پرونده نسل کشی که آفریقای جنوبی علیه اسرائیل براساس نقض توافقنامه سازمان ملل مربوط به نسل کشی در نوارغزه شکایت کرده است، قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: نیکاراگوئه می خواهد در همه پیامدهای احتمالی حقوقی که در این دادگاه رخ می دهد، مشارکت داشته باشد. نیکاراگوئه می خواهد قصد خود را در وفاداری به تعهداتش برای جلوگیری از نسل کشی و مشارکت در مجازات کسانی که مرتکب نسل کشی شده اند، نشان دهد.

در این بیانیه آمده است: نیکاراگوئه به دیوان بین المللی دادگستری اعلام کرد که می خواهد در روند این پرونده به یک کشور که درخواستش پذیرفته شده است، دخالت کند.

براساس این بیانیه، نیکاراگوئه همانگونه که جامعه بین الملل اعلام کرد، معتقد است که رفتارهای اسرائیل نقض آشکار قوانین کنفوانسیون نسل کشی است.

در این بیانیه آمده است: قصد نسل کشی و اظهارات غیرانسانی مقامات ارشد اسرائیل علیه ملت فلسطین نشانه این مسئله است. نیکاراگوئه همچنین خواستار توقف فوری حملات نظامی اسرائیل علیه ملت فلسطین است.

در 11 ژانویه، جلسات دادگاه بین المللی دادگستری درباره پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به دلیل نسل کشی در نوار غزه آغاز شد.

در یادداشتی 84 صفحه‌ای، وکلای دادگستری از قضات خواستند که به اسرائیل دستور دهند تا به سرعت عملیات نظامی خود را در غزه متوقف کنند.

کد خبر 1746313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha