اهدا خون و عضو جلوه ممتاز خیرخواهی

اهدا خون و عضو جلوه ممتازی از خیرخواهی برای دیگران است که به افراد بیمار امید زندگی داده و شادمانی دل های خانواده آنان را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سرفصل های خیرخواهی و کمک به دیگران به قدری گسترده است که با نیت خالص انسان می توان فرصت آفرین باشد و از خیر آن خود و جامعه را منفعت بخشد.

نیت صادقانه و خالصانه همه ما می تواند به رفع مشکلات کمک کند و با کمترین کارها به دیگران امید و زندگی بخشید.

فراز و فرودهای زندگی گاها باعث می شود زندگی بعضی از مردم دچار آسیب و شکست شود که با کمک همنوعان قابل بهبود و گذر است.

بیماری یکی از مشکلات است که در برخی از خانواده ها ایجاد می شود و دارو و درمان پاسخی برای آن نیست و باید به سبب خیرخواهی دیگران با اهدا خون و یا عضو بهبود پیدا کند که اینجاخیرخواهی و همدلی می طلبد.

اهدا خون برای اهدا زندگی به دیگران مطرح بود و بر سلامت اهدا کننده نیز می افزاید و اهدا عضو نیز به صورت داوطلبانه و یا با گذشت اولیا دم انجام می شود.

اهدا خون و عضو جلوه ممتاز خیرخواهی

تقویت فرهنگ اهدا خون در استان اصفهان

مدیرکل انتقال خون اصفهان با اشاره به نیاز این استان برای اهدا خون گفت: ایثار و گذشت هم استانی ها در گروه های مختلف سنی باعث تامین مایحتاج این منطقه شده است.

کیان دهراب‌پور با بیان اینکه این فرهنگ در سراسر استان تقویت شده، خاطرنشان کرد: همکاری خوبی از سوی مردم رقم خورده که بیشترین آمار به آقایان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: امسال ۱۶۰ هزار نفر با مراجعه به مراکز اهدا خون در این امر خیر مشارکت کرده اند که در مقایسه با سال قبل رشد ۱۰ درصدی داشته است.

دهراب پور خاطرنشان کرد: میزان حضور مستمر آقایان و خانم ها در اهدا خون مشهود است که چندبار در سال این کار را انجام می دهند.

وی با اشاره به ضرورت تغذیه بانک خون، گفت: میزان خیره شش تا هفت روز بوده و با توجه به نیاز مدام خون و فراورده های آن لازم به همکاری بیشتر است.

اهدا خون و عضو جلوه ممتاز خیرخواهی

اهدا عضو به بیماران نیازمند

اهدا عضو یکی از اقداماتی است که افراد زنده برای مداوم و تداوم حیات دیگران انجام می دهند و این اقدام یک خانواده را نیز امیدوار می کند.

در میان اهداف عضو از بین افراد زنده، گذشت و موافقت با پیوند عضو در بین افراد دارای مرگ مغزی نیز وجود دارد که خانواده و اطرافیان این چنین افرادی با گذشت خود به دیگران کمک می کنند.

سالانه سه هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی شده و جان خود را از دست می دهند که تنها یک سوم خانواده های این افراد با اهدا عضو موافقت می کنند.

مسئول پیوند عضو بیمارستان الزهرا(س) اصفهان در این خصوص گفت: فرهنگ اهدا عضو در جامعه در حال گسترش بوده و زمینه ساز زندگی دیگران شده است.

مریم خلیفه سلطانی در این خصوص گفت: امسال وابستگان ۳۲ نفر دچار حادثه مرگ مغزی با اهدا عضو اهل خانواده خود موافقت کرده اند.

وی ادامه داد: ۲۴ نفر زنده هم کلیه خود را برای نجات دیگران اهدا کرده اند.

کد خبر 1746332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha