ژانویه، ماه میراث اسلامی در «برانزویک جنوبی» آمریکا

شورای شهر «برانزویک جنوبی» در ایالت «نیوجرسی» آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای، ژانویه را به عنوان «ماه میراث اسلامی» در این شهر به رسمیت شناخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « patch»، شورای شهر «برانزویک جنوبی» در ایالت «نیوجرسی» آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای، ژانویه را به عنوان «ماه میراث اسلامی» در این شهر به رسمیت شناخت.

قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه به اتفاق آرا از این قطعنامه ایالتی در هر دو مجلس حمایت کردند.

در این قطعنامه آمده است: شهردار و شورای شهر از کمک‌های قابل توجه ساکنان مسلمان به «برانزویک جنوبی» قدردانی می‌کنند و با تصویب این قطعنامه به دنبال افزایش آگاهی و درک از جامعه مسلمان آمریکایی هستند.

نیوجرسی یکی از بالاترین درصد ساکنان مسلمان در آمریکا را داراست.

«حامد چبلی»، از رهبران اسلامی در  «برانزویک جنوبی» از شورای این شهر به دلیل اینکه برای اولین بار دو روز مبارک برای مسلمانان یعنی عید فطر و عید قربان را به رسمیت شناختند، قدردانی کرد.

چبلی گفت: ما یک اقلیت هستیم و بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم به جامعه برانزویک در زمینه‌های مختلف کمک کنیم.

در حالی که جامعه مسلمانان در نیوجرسی نسبتا بزرگ و پر رونق است، بسیاری از مدارس خصوصی مسلمانان، رستوران‌ها و خواربارفروشی‌های دارای گواهی حلال، مراکز اجتماعی، گروه‌های جوانان که به مسلمانان و البته مساجد خدمات ارائه می‌دهند، در این ایالت وجود دارد.

برانزویک جنوبی هم محل سکونت جمعیت قابل توجهی از مسلمانان آمریکایی است که دارای پیشینه های نژادی و قومی بسیار متنوعی هستند. این شهر همچنین میزبان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مساجد در نیوجرسی است.

مسلمانان در برانزویک جنوبی به طور فعال در خدمات خیریه و عمومی به صورت فردی و نهادی شرکت می کنند.

جامعه اسلامی نیوجرسی از اوایل دهه ۱۹۸۰ به برانزویک جنوبی خدمت کرده است و بسیاری از مسلمانان این شهر در نقش های مختلف خدمات عمومی به افراد جامعه خدمت کرده اند.

جامعه اسلامی برانزویک با ارائه خدمات خیریه رایگان به مردم این شهر خدمت کرده و بخشی جدایی ناپذیر از این جامعه محسوب می‌شود.

شهر برانزویک جنوبی به ویژه از طریق فرهنگ ها و سنت های غنی مسلمانان بهره زیادی از جامعه اسلامی برده است.

مسلمانان از بیش از ۵۵ کشور دارای اکثریت مسلمان به شهر برانزویک جنوبی آمده و انبوهی از سنت های فرهنگی از جمله زبان ، ادبیات، هنر، فلسفه ، علوم و غیره را برای مردم این شهر به ارمغان آورده اند.

با توجه به اینکه مسلمانان آمریکایی جامعه برانزویک را با مشارکت در کارآفرینی غنی کرده و به شکوفایی، رشد و رفاه اقتصادی آن کمک کرده اند و مشارکت کنندگان قوی در بخش های اقتصادی به ویژه در زمینه های پزشکی، قانون، تجارت، آموزش، سیاست، دولت، خدمات نظامی، فناوری، علم و فرهنگ و هنر بوده اند، مقامات برانزویک تصمیم گرفتند با به رسمیت شناختن ماه ژانویه به عنوان ماه میراث اسلامی از مسلمانان قدردانی کنند.

کد خبر 1746410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha