جهاد تبیین لازمه توفیقات بیشتر جبهه مسلمین

حجت الاسلام مرتضوی گفت:طوفان الاقصی از طرفی ضربه بسیار مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد و آن را در چشم جهانیان از منظر امنیتی کاملا بی­ حیثیت کرد و از طرف دیگر ظلم دیرینه­ ای که در حق ملت مظلوم فلسطین جریان دارد را بار دیگر پیش چشم جهانیان عیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدرضا مرتضوی» معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: طوفان الاقصی در واقع صدای بخشی از مظلوم­ترین افراد جهان اسلام که 75 سال است تحت ظلم آشکار رژیم صهیونستی به سر می برند را به سراسر جهان  منعکس کرد و در حال حاضر بالغ بر یکصد روز است که فلسطین اشغالی را به مساله اول جهان تبدیل کرده است. این عملیات بزرگ موجب شده، بخش وسیعی از مردم جهان، حتی بیرون از مرزهای دنیای اسلام  فریاد تظلم خواهی از ملت مظلوم فلسطین را سر دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تفاوتی میان فلسطین قبل از طوفان الاقصی با دوران پس از این عملیات بزرگ ایجاد شده است گفت: گسترشی که ما امروز در این مساله می بینیم، شاید مهمترین وجهه طوفان الاقصی باشد. طوفان الاقصی در عین حالی که ضربه بزرگ و مهلکی به رژیم صهیونستی وارد کرد اما همچنان خود را نه تنها از موقعیت مظلومیت خارج نکرد بلکه آن را با پژواک بسیار بالاتری به گوش جهانیان رساند. در واقع طوفان الاقصی از طرفی ضربه بسیار مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد و آن را در چشم جهانیان از منظر امنیتی کاملا بی­ حیثیت کرد و از طرف دیگر ظلم دیرینه­ ای که در حق ملت مظلوم فلسطین جریان دارد را بار دیگر پیش چشم جهانیان عیان کرد.

 مرتضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طوفان الاقصی چه نقشی در استیصال استکبار جهانی در جبهه های دیگر مانند یمن داشت تصریح کرد: مهمترینش این است که آن هیمنه بازدارندگی اسرائیل و قدرت های  بین ­المللی حامی آن، شکسته شد. در واقع تصور عمومی شاید در بخش هایی از جهان این بود که گویی نمی ­شود آسیبی علیه طغیان گری­های رژیم صهیونیستی وارد کرد. در حالی که طوفان الاقصی علاوه بر اینکه عملیاتی موفق و در نوع خود بی ­نظیر بود، تاثیر دیگری هم داشت؛ و آن اینکه شهامت مضاعفی را به سایر نیروهای جبهه مقاومت از جمله انصارالله یمن تزریق کرد که اینها بتوانند در امتداد طوفان الاقصی نقش خود را بیافرینند و ضربات محکم­تر و مهلک­تر بعدی را به رژیم اشغالگر قدس و حامیان بین الملی ایشان وارد کنند.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان با اشاره به اینکه رمز موفقیت امت اسلامی در برابر جبهه استکبار تنها وحدت و مقاومت است افزود: جهاد تبیین لازمه توفیقات بیشتر جبهه مسلمین است. وحدت اسلامی و اتحاد تمام دولت­ ها و ملت ­های مسلمان می ­تواند توفیقات بیشتر در تضعیف دشمنان اسلام خاصه رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد کند. لذا بر علما و فضلای جهان اسلام فرض است همچنان با روشنگری ­های لازم به وظیفه شرعی خود عمل کنند و جهاد تبیین را تا شکست کامل اشغالگران غاصب ادامه دهند.

کد خبر 1746656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha