لغو نشست مسلمانان کانادا با نخست وزیر به دلیل بی‌کفایتی دولت در مسئله غزه

شورای ملی مسلمانان کانادا به طور ناگهانی نشست خود با نخست وزیر «جاستین ترودو» را لغو کرده و دولت او را به ناتوانی در حمایت از فلسطینی‌ها و انجام اقدام ملموس علیه جنایات ناشی از نفرت در این کشور متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «cbc.ca»، شورای ملی مسلمانان کانادا به طور ناگهانی نشست خود با نخست وزیر «جاستین ترودو» را لغو کرده و دولت او را به ناتوانی در حمایت از فلسطینی‌ها و انجام اقدام ملموس علیه جنایات ناشی از نفرت در این کشور متهم کرد.

«استفان براون»، مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا در یک کنفرانس خبری گفت: به اعتقاد ما گفتگو با آقای نخست وزیر دیگر فایده‌ای ندارد و به همین دلیل نشست خود را با او لغو کردیم.

وی افزود: هیچ چیز جدیدی برای گفتن وجود ندارد، زیرا ما همه حرف‌های خود را از قبل گفته‌ایم.

قرار بود شورای ملی مسلمانان کانادا با «جاستین ترودو» ملاقات کند تا اصول مبارزه با نفرت علیه مسلمانان را مورد بررسی قرار دهند، اما به گفته براون به دلیل اینکه نخست‌وزیر تا کنون از اجرای وعده‌هایی که به جامعه مسلمانان در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۵ داده بود، شانه خالی کرده است به طور قطع دیدار دوباره بوا او نتیجه ای نخواهد داشت.

تعهدات ترودو شامل انجام اقدامات بیشتر برای تعقیب جرایم ناشی از نفرت و تامین مالی مناسب برنامه‌ها و خدمات برای جلوگیری از این اقدامات بود.

براون گفت: به نظر می‌رسد تا زمانی که زندگی یا امنیت ما به طور کامل از بین نرفته باشد، اصلاحات سیاستی انجام نخواهد شد؛ دولت ما نتوانسته است قانون اساسی مقابله با جرایم ناشی از نفرت را پیش ببرد.

او گفت که هیچ شواهدی دال بر اینکه که اتاوا مایل به اعمال فشار بر اسرائیل برای کاهش بمباران نوار غزه است، وجود ندارد.

براون افزود: ما علاقه مندیم که دولت اقدامی واقعی برای کاهش اسلام هراسی در این کشور و اقداماتی ملموس برای توقف خصومت ها در خاورمیانه انجام دهد.

کد خبر 1747001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha