مشارکت بیش از ۶ میلیون نفر در کارزار اعطای وکالت پیگیری حقوقی علیه اقدامات صهیونیست‌ها

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه، گفت: کارزار اعطای وکالت برای پیگیری حقوقی علیه اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها راه‌اندازی شد که بیش از ۶ میلیون نفر در داخل و خارج از کشور در آن شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، رویداد طرح شکایت وکلای جمهوری اسلامی ایران به دادستانی دیوان کیفری بین المللی (ICC) با موضوع جنایات رژیم غاصب صهیونیستی‌ صبح امروز (سه شنبه ۱۰ بهمن ماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین و جمعی از اساتید دانشگاه، حقوق‌دانان و وکلاء برگزار شد.

حسن عبدلیان پور در این مراسم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص رژیم اشغالگر قدس، گفت: این رژیم منحوس و کودک کُش باید محاکمه شود و آمریکای جنایتکار نیز به عنوان حامی صهیونیست‌ها باید نسبت به جنایات خود پاسخگو باشد.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه اظهار کرد: در راستای وظایف شرعی، انسانی و حقوقی مرکز، طی دو سال گذشته اقدامات زیادی انجام شده است؛ به عنوان مثال کارزار اعطای وکالت برای پیگیری حقوقی علیه اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها راه‌اندازی شد که بیش از ۶ میلیون نفر در داخل و خارج از کشور در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به نسل کشی مسلمانان فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها، ادامه داد: همچنین دادگاه‌های نمادین برای محاکمه رژیم غاصب اسرائیل برگزار شده است؛ این موضوع موجب شد رسانه‌های معاند ساعت‌های زیادی را در برنامه‌های خود به این اقدام اختصاص دهند.

عبدلیان‌پور تصریح کرد: بدون شک اقدامات حقوقی در عرصه بین‌المللی اثرگذار است از این رو تلاش کردیم با برنامه‌ریزی‌های مستمر، اقدامات گوناگونی انجام دهیم.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه تصریح کرد: دادستان ICC ابتدا قبول نمی‌کرد چنین اقدامی از سوی حقوق‌دانان ایرانی انجام شود اما با پیگیری‌ها، بستر لازم فراهم شد؛ در آینده‌ای نزدیک نتایج حاصل از این اقدام حقوقی را برای مردم ایران بزرگ اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

کد خبر 1747105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha