۸۱ درصد بیمه شدگان سلامت، حق سرانه پرداخت نمی کنند

کرمی زنجانی، با اشاره به اینکه بیش از ۸۱ درصد بیمه شدگان حق سرانه پرداخت نمی کنند، گفت: بالغ بر ۶۰ درصد روستائیان از بیمه روستای استفاده می کنند و به طور رایگان خدمات درمانی می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، کرمی زنجانی، مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان امروز در نشست خبری با اشاره به پوشش ۵۰ درصدی بیمه سلامت در استان، اظهار  کرد: بیمه سلامت در استان زنجان با ۵۰۸ مرکز عقد قرار دارد.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان، با بیان اینکه مراکز ارائه دهنده خدمات در راستای ارائه خدمات در حال تلاش هستند، ادامه داد: دانشجویان با معرفی دانشگاه ها نسبت به پوشش بیمه ای اقدام می کنند.


کرمی زنجانی با اشاره به اقدامات بیمه روستائیان نیز، گفت: سامانه حمایت پاسخگوی معترضین نسبت به بیمه است.


وی، با اشاره به ناهماهنگی ایجاد شده در زمینه دهک بندی های ایجاد شده، ادامه داد: درج مشخصات در سامانه حمایت موجب رفع اعتراضات و پاسخگویی به این قشر می شود. 


مدیرکل بیمه سلامت استان زنجات با بیان اینکه ۵ دهک اول بیمه رایگان دارند و دهک های بعدی با درصدهای معین شده پوش بیمه ای داده می‌شود، به بیمه رایگان بیماران صعب العلاج اشاره کرد و گفت: این شامل ۵۰ بیماری می شود و دراین خصوص حمایت های نیز از نهادی صورت می گیرد.


وی حوزه نظارت و ارزشیابی پزشکان دراین خصوص را برای پزشکان طبق سوابق درصد تعرفه بالا را شامل می شوند، تصریح کرد: ما به التفاوت ارز ترجیحی شیر خشک از ؛آذر ماه به عهده بیمه بوده است .


این مسئول در استان، با اشاره به اینکه به اعتراضات داروخانه ها در این زمینه پاسخ داده شده است، افزود: پرداخت ها در این زمینه متمرکز انجام خواهد شد،. همچنین تسهیگری برای بیماران اوتیسم با پروانه فعالیت انجام می گیرد. 


مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان راه اندازی بلک لیست برای شناسایی متخلفان را مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان از درمان محوری به سمت پژوهش با ایجاد مرکز ملی تحقیات در این زمینه نیز نقش اساسی در راستای توسعه دارد.


وی، با اشاره به نقش پژوهشگران و اعضای هئت علمی دانشگاه ها، افزود: از ظرفیت‌های استانی در این خصوص استفاده می شود.


کرمی زنجانی، با بیان اینکه ارائه آموزش به پزشکان اساسی است، تاکید کرد: با ارتقای سامانه ها کندی و مشکلات نسخه الکترونیکی رفع شده است.


وی با اشاره به استفاده ازهوش مصنوعی و ارائه خدمات در جهت صرفه جویی هزینه ها و ایجاد بستر مناسب باری استفاده از بیمه هارا حائز اهمیت خواند و گفت: در سال آینده حدود ۵درصد از اعتبارات سازمانی در راستای پیشگیری به درمان محور بودن بیمه حرکت خواهد کرد. 


وی با اشاره به اطلاع رسانی در این خصوص به شرکای اجتماعی در این خصوص، گفت: رفع ابهامات در جهت ایجاد ارتباط چهره به چهره از جمله اقدامات در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه بخش خدمات بیمه سلامت است.


کرمی زنجانی، با اشاره به خدمات به مادران در راستای بارداری و آزمایشات و ناباروری و آزمایشگاههای تخصصی و در راستای غربالگری ، ادامه داد: شاهد افزایش مبالغ اهدا کنندگان در حوزه اهدا کلیه بودیم. 


وی با اشاره به تعهدات تزریق واکسن ها به بسته های خدماتی بیمه، تصریح کرد: اقدامات مطلوب برای بیماران صعب العلاج تلاسمی و بیماران به صورت صد درصدی انجام می گیرد.


مدیر کل بیمه سلامت استان، با اشاره به اینکه بیش از ۸۱ درصد بیمه شدگان حق سرانه پرداخت نمی کنند، اضافه کرد: بالغ بر ۶۰ درصد روستائیان از بیمه روستای استفاده می کنند به به طور رایگان خدمات درمانی می گیرند.


کرمی زنجانی، با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت بر عهده بیمه ها قرار گرفته است، تاکید کرد: ۲۵کد درمان ناباوری در این زمینه تحت پوشش قرار گرفته است.


وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد هزینه ها در بخش های درمانی دولتی ناباروری به عهده بیمه است، افزود: در خدمات سرپایی ۵۰ درصد روستائیان خدمات بیمه ای دریافت کردند.


این مسئول در استان، با بیان اینکه حدود ۳۲۰ خدمت را تحت پوشش بیمه ای قرار دادیم ، ادامه داد: از این آمار ۱۴۰ نفر در بیمارستان موسوی خدمات ناباروری دریافت کردند.


وی تعهدات بیمه سلامت را جهت تسهیلگری برای بیمه شدگان مهم ارزیابی کرد و گفت: در استان بیش از ۱۲ هزار نفر بیمارخاص نشان دار در سامانه بیمه شدند.

کد خبر 1747287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha