تدوین برنامه عملی برای جلوگیری از اهانت به قرآن در هلند

سازمان‌های اسلامی در هلند، برنامه عملی را برای جلوگیری از اهانت مکرر به قرآن کریم تدوین کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، سازمان‌های اسلامی در هلند برای جلوگیری از اهانت مکرر به قرآن تلاش می کنند تا صلح مذهبی در این کشور حفظ شود.

موسسه هلند« k۷ » که متشکل از هفت سازمان اسلامی است و اعضای آن شامل نزدیک به ۲۰۰ مسجد است، برنامه عملی را با همکاری کارشناسان حقوقی برای ممنوعیت اهانت به قرآن کریم در تظاهرات‌ها به موجب قانون اروپا و هلند تدوین کرد.

برنامه عملی مشتمل بر پنج ماه آماده شده و به اتحادیه شهرداری‌های هلند و انجمن شهرداران ارسال شده است. این برنامه به دنبال تضمین بیشتر انسجام و صلح در جامعه در چارچوب آزادی بیان است.

نورالدین الاوالی، مدیرسکوی سازمان اسلامی ریجنموند « SPIOR» گفت: حملات «ادوین واگنسفلد» رهبر نژادپرست راست افراطی «وطن پرستان اروپایی علیه اسلام سازی غرب» به قرآن در چند شهر «تحریک آمیز و توهین آمیز» بود.

الاوالی افزود: واگنسفلد این حملات را به بهانه «آزادی بیان» انجام داده است و این کار در نظر ما در محدوده آزادی بیان نیست.

الاوالی ممنوعیت ورود امام جماعت به هلند که می خواست در این کشور تدریس کند، بدون دلیل روشن به جز شایعاتی مبنی براینکه مخالفت دموکراسی است، محکوم کرد.

مدیرسکوی سازمان اسلامی ریجنموند « SPIOR»  تاکید کرد: در تعدادی از مناطق هلند استانداردهای دوگانه اجرا می شود و دولت کمتر مورد اعتماد شده است.

 الاوالی خاطرنشان کرد: آزادی مذهبی درهلند توسط قانون حمایت می شود. اجرا نکردن این مسئله به حمایت گسترده از هواداران و اسلام ستیزان در این کشور برمی گردد.

وی ادامه داد: هفت سازمان اسلامی متشمل بر نزدیک به ۲۰۰ مسجد، برنامه عملی را برای جلوگیری از اهانت مکرر به قرآن کریم در طول تظاهرات در هلند تدوین کرده است.

مدیرسکوی سازمان اسلامی ریجنموند « SPIOR» ادامه داد: برنامه عملی براساس قانون اروپا و هلند تدوین شد و به شهردارها و اعضای شورای شهر ارسال شد. این برنامه از سوزاندن قرآن در تظاهرات جلوگیری می‌کند و صلح مذهبی را حفظ می‌کند و دو قطبی شدن و تحریک در جامعه حذف می‌شود.

الاوالی افزود: باوجود اینکه این برنامه عملی اجرایی نشد، اما فضای مثبتی ایجاد کرد که به افکار عمومی از طریق رسانه‌ها منعکس شد. این برنامه به سرعت اجرا نمی شود، اما آغاز خوبی در اروپاست.

کد خبر 1747835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha