۶۱ طرح گردشگری در استان سمنان افتتاح یا کلنگ زنی می شود

کرم زاده گفت: ۶۱ طرح عمرانی و گردشگری و زیرساختی طی ایام الله دهه فجر در سراسر استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، امیر کرم زاده - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ازآماده سازی ۶۱ پروژه با اعتباری بیش از ۱۱۵۰ میلیارد تومان در بخش های سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای افتتاح در دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه ها در مجموع ۱۱۲ فرصت شغلی مستقیم و ۱۷۷ فرصت شغلی غیرمستقیم در استان ایجاد می کنند.

کرم زاده از آماده سازی پروژه های متعدد برای افتتاح در دهه فجر خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال پروژه هایی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی در استان سمنان افتتاح می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اضافه کرد: همچنین میراث فرهنگی استان ۱۸۱ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال در پروژه های زیرساختی آماده افتتاح صنعت گردشگری  در دهه فجر هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای رونق صنایع دستی در استان سمنان تسهیلات خوبی به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: ۳۱ طرح صنایع دستی تاکنون در استان توانسته‌اند از این تسهیلات برای توسعه تولیدات و مشاغل خود بهره مند شوند.

کرم زاده بیان کرد: در قالب تسهیلات صنایع دستی ۱۴۰ میلیارد ریال و در قالب مشاغل خانگی ۲۳۰ میلیارد ریال تا کنون تسهیلات به تولید کنندگان و فعالان بخش صنایع دستی استان پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از تهیه ۲۰ بسته سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان سمنان نیز خبر داد وافزود: هشت بسته دیگر نیز در صف دریافت مجوزهای خود هستند تا برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران عرضه شوند.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش تصادفات و همچنین ارتقای خدمت رسانی به مسافران و زائران رضوی، تقویت مجتمع‌های بین راهی نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: برای احداث و توسعه مجتمع‌های بین راهی یک میلیارد تومان کمک بلاعوض داده می‌شود.

کرم زاده همچنین بر گردشگری سلامت به مثابه یکی از راهبردها و سیاست‌های میراث فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: برای دو بیمارستان در سمنان و شاهرود مجوز بیمار خارجی صادر شده و یک بیمارستان دیگر در سمنان نیز در شرف دریافت مجوز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از این اداره کل به عنوان یکی از موفق ترین دستگاه ها در تحقق تعهد اشتغال نام برد و گفت: میراث فرهنگی استان امسال با رشد ۲۳۰ درصدی در اشتغال زایی تعهد شده مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال سالانه این اداره کل ۲۰۰ نفر بوده اضافه کرد: میراث ف هنگی استان ت انسته ۴۶۰ شغل ثبت شده، ایجاد کند که افزایش بسیار بالایی داشته است.

کد خبر 1747846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha