دوقطبی سازی جامعه راهبرد دشمن است/ ایجاد انسجام و وحدت داخلی از ثمرات انتخابات است

فرهادنیا با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات گفت: انتخابات؛ انسجام و وحدت ملی ایجاد کرده و عزت و آبروی بین المللی برای کشور به ارمغان می آورد.

جواد فرهادنیا به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: دشمن تمام رسانه های خود را برای بمباران خبری به منظور کاهش حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بسیج کرده است و نوک پیکان او قلب انتخابات را هدف گرفته است تا مشارکت کاهش یابد البته از سوئی دیگر هم گاهی احزاب سیاسی داخلی دانسته و یا نادانسته در زمین دشمن بازی می کنند و دقت لازم‌ را در این زمینه از خود نشان نمی دهند بنابراین دشمن؛ دشمن است و اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد او به دنبال این است که دوقطبی ایجاد کرده و همه ذائقه ها وسلائق سیاسی را بجان هم بیندازد تا وحدت ملی را خدشه دار کند.
مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به نقش احزاب در جامعه افزود: از سویی دیگر؛ احزاب سیاسی گاهی بگونه ای عمل می کنند که دشمن به آنها طمع کرده و آنها را جزء سرمایه ها و نیروهای خود معرفی نماید که طی سالهای گذشته شاهد آن بوده ایم.
وی ادامه داد: موضوع مهم‌دیگر این است که احزاب سیاسی موجود طی سالهای گذشته نتوانسته اند کالای تئوریک سیاسی، منطقی و عملکرد درست و سودآور به مردم ارائه نمایند و به تعبیری نتوانستند کاریزمای جامعه بشوند. توده مردم اطلاعات مناسبی از این احزاب ندارند و اصلا مرام و منشور این احزاب برای مردم تبیین نشده است. مردم می بینند که احزاب سیاسی مثل موج دریا آنهم فقط در زمان انتخابات به ساحل مردم می خورند. فقط همین! و دیگر هیچ کارکردی ندارند از سویی دیگر مشاهده می کنیم که یک دیوار بلند بین چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا کشیده شده و اتفاقا اکثر مردم به عملکرد این دو حزب انتقاد داشته و بعضا برائت هم جسته اند و برای همین است که اعتماد مردم به احزاب سلب شده و برای انتخاب و گزینش نامزدهای خودشان آستین  بالا زده اند.

فرهادنیا تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری دارند و اگر فردی و حزبی و گروهی تبلیغ بر تحریم و عدم شرکت نمایند قطعا یا جاهل هستند و یا خائن. بنابراین نباید مردم را سردرگم‌ و در دوراهی و شک و تردید قرار داد.

مشاور استاندار تهران تاکید کرد: آن حزبی قوی و اثر گذار است که بتواند میلیونها ایرانی را در زمان انتخابات به دنبال و همراه خود داشته باشد نه اینکه حرف دشمن را زده و آدرس غلط  به مردم بدهد.

وی با اشاره به جایگاه احزاب در میان مردم، گفت: اینکه احزاب اقبال خوبی در نزد مردم‌ ندارند عوامل بسیاری دارد؛ به ویژه ثمره عملکرد خود آنها می باشد و بعضا دیده شده در مقاطعی که به تعارض منافع می خورند، عملکرد مناسب و همسو با اهداف و منافع انقلاب و نظام را ندارند.

فرهادنیا اظهار داشت: یکی از موارد دیگر دوقطبی سازی جامعه به ویژه در ایام انتخابات؛  از راهبردهای دشمن است که بعضا همین گروه ها و احزاب داخلی به آن دامن می زنند  و مردم را به جان هم می اندازند و به جای ایجاد تفاهم و تعامل ‌و عاقبت اندیشی  و مصلحت‌نظام، کدورت و کینه ورزی و لجاجت را ترویج می نمایند.
فرهادنیا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت مشارکت در انتخابات، خاطرنشان کرد: انتخابات؛ انسجام و وحدت داخلی وملی ایجاد کرده و عزت و آبروی بین المللی برای کشور به ارمغان می آورد؛ آن هم در شرایط حساس منطقه ای و بین المللی امروز.
وی با بیان اینکه امروز ایران در محور مقاومت سرآمد همه کشورها است و چشم دنیا به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است، تصریح کرد: انتخابات از مسائل بسیار مهم در حوزه داخلی کشور است و زمانیکه مشارکت در انتخابات پایین باشد، جایگاه ما تضعیف شده و تنزل پیدا می کند بنابراین احزاب باید به میدان بیایند و پای کار باشند و کالامناسب سیاسی ارائه دهند.
فرهادنیا خاطرنشان کرد: عزیزانی ردصلاحیت شده اند اما دلسرد نشده و کنار نکشیدند و با تمام توان و انرژی برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش می کنند، دست چنین افرادی را باید بوسید، افرادی که چنین تفکری دارند، انسان های ارزشمندی هستند از هرجناح و گروهی که باشند قابل احترام هستند اگر چنین تفکری در جامعه جاری و ساری باشد، قطعا در بدنه جامعه نفوذ می کند و جامعه ارزشی پرورش می یابد.
مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار تهران افزود: یکی از ایرادهایی که می شود به احزاب گرفت این است که بعضی احزاب؛  آنجایی که به تعارض منافع می رسند، شروع می کنند به انتقاد از نظام و چنگ انداختن به ارکان انقلاب و ناسزاگویی؛  درحالیکه چنین اتفاقی نباید رخ دهد بلکه منافع احزاب باید همان منافع نظام و اسلام باشد، حاج قاسم شهید شد تا اسلام و انقلاب بماند، بسیاری از فرزندان این آب و خاک، کیلومترها دورتر با دشمن مبارزه می کنند که دشمن وارد کشور نشود. و هنوز هم مردم نمی دانند که چه مردان بزرگی بصورت گمنام سالهاست که دوراز وطن و در مقام مستشاری برای حفظ امنیت مردم و کشور در خارج از ایران ایثار می نمایند و پس از شهادت، نام آنها برای مردم آشکار می شود.

وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب اسلامی درخصوص اهمیت انتخابات، گفت: ایشان در یکی از بیاناتشان فرموده اند: اگر انتخابات نباشد، دیکتاتوری و هرج و مرج می شود.
فرهادنیا تاکید کرد: باید وحدت داشته باشیم و احزاب پای کار بیایند و برنامه و طرح ارائه کنند و در کنار دولت ها جان بگیرند، رقابت بین احزاب این است که دولت های موفقی که خروجی این احزاب می شوند؛  میتوانند برآیند خوبی برای انتخاب آینده انها باشد وتا چندین دوره در قدرت باقی بمانند بشرطی که با برنامه و قوی عمل نمایند
مشاور استاندار تهران با بیان اینکه احزاب نتوانسته اند به نقش خود درست عمل کنند، جایگاهشان تضعیف می شود، افزود: اگر احزاب بتوانند ثمر و میوه خوبی بدهند، مردم به دنبال حزب می روند. احزاب باید تفکر سیاسی مردم را تقویت کنند.

کد خبر 1748030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha