۴ هزار کانون مسجدی؛ مجری طرح ملی «مسجد؛ پایگاه قرآن»/ برگزاری بیش از ۲۹ هزار محفل قرآنی برای بچه‌های مسجد

مقدم با اشاره به اعلام آمادگی بیش از ۴ هزار کانون مسجدی برای اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن»، گفت: با همکاری این کانون‌ها و مشارکت بیش از دو هزار قاری، تا کنون ۲۹ هزار و ۲۳۰ جلسه قرآنی در مساجد برگزار شده است.

«مهدی مقدم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: به دنبال تأکیدات مقام معظم رهبری درباره برگزاری جلسات تلاوت مجلسی قرآن در مساجد و همچنین ضرورت برقراری ارتباط بین مساجد همجوار، طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» در سطح کانون‌های فرهنگی هنری اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: تحقق منویّات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مخاطب، انس با قرآن به عنوان مقدمه‌ای برای عمل به آیات، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنیِ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ترویج سبک زندگی قرآنی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: برای اجرای این طرح اقدامات و برنامه‌هایی همچون پژوهش پیرامون مطالبه رهبری معظم، نیازسنجی و ظرفیت سنجی از کانون‌های فرهنگی هنری در دستور کار قرار گرفت و پس از آن  شیوه‌نامه طراحی و ابلاغ شد و جریان‌سازی و پشتیبانی اجرای آن صورت گرفت.

مقدم تأکید کرد: همچنین به منظور اجرای این طرح شناسایی قریب ۴ هزار قاری قرآنی انجام شد و در همین راستا ۲۵۰۰ کانون نیز برای اجرای طرح اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح سطح‌بندی کمی و کیفی طرح هم مورد توجه قرار گرفت، گفت: به منظور مردمی‌سازی طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» نظارت همراه با ارائه خدمت، مشاوره و انعکاس فعالیت نیز مورد اهتمام قرار گرفته است. ضمن اینکه هم افزایی با دستگاه‌ها و مراکز غیردولتی نیز انجام شد، تا مشارکت مردم در این طرح گسترش یابد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تأکید کرد: تاکنون برای اجرای این طرح بیش از دو هزار قاری و بیش از چهار هزار کانون مسجدی اعلام آمادگی کرده‌اند و ۲۹ هزار و ۲۳۰ جلسه قرآنی هم در مساجد برگزار شده است.

وی با اشاره به مسیر پیش روی اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: شکوفایی قرآنی، افزایش کمّی با اجرای طرح تا پایان سال در محلات کم برخوردار و توسعه کیفی خدمات، شبکه‌سازی میان مساجد مجری طرح، ارتقای کیفی جلسات پایگاه‌های موجود از جمله برنامه‌های آتی در اجرای طرح است.

کد خبر 1748085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha