برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب فرصتی برای آموزش آرمان های انقلاب به نسل نوجوان است

شایسته گفت: دانش آموزان امروز آینده سازان فردای کشور هستند لذا برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب فرصتی برای آموزش آرمان های انقلاب به نسل نوجوان و دانش آموزان است.

احمد شایسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های دانش آموزی در دهه فجر، گفت: سرمایه اصلی ایران اسلامی، جوانانی هستند که در این نظام متولد و بالنده شده اند و آینده نظام نیز در دستان آنها است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش  پرورش استان کرمانشاه افزود:  بیان تاریخ انقلاب اسلامی، جایگاه ایران و نقش مردم قبل و بعد از انقلاب، فرصت‌ها و تهدیدها، تاثیر انقلاب اسلامی بر استقلال ایران، گسترش فرهنگ مقاومت در جهان، افول فرهنگ غرب، ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌های ظهور و مهدویت و آینده پژوهی در مدارس استان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه‌به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله) می‌بایست با تمرکز و برنامه‌سازی نقش‌یابی درستی از جایگاه ایران آینده به دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان انقلاب اسلامی ارائه شود، تا دانش‌آموزان با درک دقیق از آینده و شناخت صحیح از گذشته مسیر رسیدن به اهداف را ترسیم نموده و جایگاه خود و همسالانشان را در این مسیر مشخص نمایند.

شایسته تصریح کرد: در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب دانش آموزان پس از انجام مطالعه، تحقیق و پژوهش، نتایج یافته های خود را در قالب تولید محصولات نمایشگاهی به دیگر دانش‌آموزان انتقال می‌دهند و در  نمایشگاه های مدرسه انقلاب می کوشند با نشان دادن شرایط گذشته، حال و آینده کشور در بین دانش‌آموزان امیدآفرینی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: دانش آموزان امروز آینده سازان فردای کشور هستند و باید در جریان اتفاقات مهم انقلاب باشند تا تاب ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان را داشته باشند.

شایسته با بیان اینکه نمایشگاه های مدرسه انقلاب از اول بهمن ماه در کرمانشاه برپا شده است، گفت: تاکنون ۱۵۰ مدرسه برای برپایی نمایشگاه های مدرسه انقلاب در استان داوطلب شده‌اند، این نمایشگاه ها تا بعد از برگزاری انتخابات به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: دانش‌آموزان در این نمایشگاه‌ها در ۳ موضوع «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» به روایتگری وقایع انقلاب برای همکلاسی‌های خود می‌پردازند.

کد خبر 1748105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha