استعدادیابی و ارتقاء سطح هنری هنرمندان از اهداف برگزاری جشنواره های فرهنگی است

جعفری گفت: هدف از برگزاری جشنواره ها و رخداد های هنری، استعداد یابی، استعداد پروری و ارتقاء سطح هنری هنرمندان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمد جعفری، امروز در آیین اختتامیه جشنواره سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی گفت: این جشنواره با هدف تجلیل از زحمات هنرمندان که در جشنواره ادبیات داستانی، فیلم، شعر و صنایع دستی  به همت نهادهای فرهنگی هنری استان برگزار شد.  

مسئول امور انجمن ها و تشکل های ادبی و هنری بسیج هنرمندان استان مرکزی با اشاره به استقبال گسترده از این جشنواره ها افزود: ما این جشنواره را در حالی برگزار کردیم که اعتبار سازمان بسیج هنرمندان صفر بود ولی با تلاش شبانه روزی و نگاه جهادی و اقدامات ایجابی این جشنواره ها را برگزار کردیم.  


این مقام مسئول اضافه کرد: اگر این همدلی، همت و تلاش همگانی و حضور و مشارکت هنرمندان نبود نمی توانستیم این جشنواره را برگزار کنیم.  


وی با بیان اینکه ۸۵ اثر به دبیرخانه  جشنواره شعر رسید، گفت:۹۵ اثر به جشنواره ادبیات داستانی، ۶۹ اثر به جشنواره  صنایع دستی و ۱۲ اثر نیز به جشنواره فیلم رسید.

جعفری یکی از اتفاقات مبارک و مهم در استان مرکزی را راهیابی تئاتر جشنواره، تحت عنوان خفگی به مرحله کشوری  دانست و بیان کرد و گفت: این تئاتر به جشنواره تئاتر فجر نیز راه یافته است.

مسئول امور انجمن ها و تشکل های ادبی و هنری بسیج هنرمندان استان مرکزی، خاطر نشان کرد: امید است که بتوانیم این راه و مسیر را ادامه دهیم و این رویدادهای ارزشمند را در استان در مناسبت های مختلف برگزار کنیم.  

این مقام مسئول هدف از برگزاری این جشنواره ها و رخداد های هنری را  استعدادیابی، استعداد پروری و ارتقاء سطح هنری هنرمندان دانست و بیان کرد: ما بحث هنر و کار هنری را سه مرحله کپی، بازآفرینی و خلق اثر هنری می دانیم و یکی از اهدافی که این جشنواره ها دنبال می کند ارتقا سطح هنری هنرمندان است.  


جعفری ادامه داد: ما از هنرمندان انتظار داریم که  آثار فاخر خلق کنند، این آثار فاخر می تواند هویت فرهنگی، اسلامی و ایرانی ما را باز تعریف و حفظ و  احیا کند.

کد خبر 1748162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha