باید جریان نخبگی را از لابی صهیونیستی پس بگیریم

حسنی‌آهنگر گفت: تمدن اسلامی برای شکل گیری به شاخص‌ها و مولفه‌هایی نیاز دارد که مهمترین شاخص آن تربیت انسان‌های تراز تمدنی است تا جریان نخبگی و اسلامی اداره جهان را به دست بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده؛ همراه با اعطای اولین جایزه ملی تمدن صبح امروز (دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه) در تالار حوزه هنری برگزار شد.

دکتر محمدرضا حسنی آهنگر در دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده گفت: پس از منویات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه امام حسین (ع) در سال ۹۳ ماموریت های جدیدی در حوزه تمدنی در این دانشگاه تعریف شد.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید داشتند که به افق های دور نگاه و تمدن اسلامی ایجاد کنید و هسته اصلی و مهم در ایجاد تمدن اسلامی را دانشگاه عنوان کردند؛ بنابراین در این راستا سعی کردیم تا تمدن اسلامی را مبنای ماموریت خود قرار دهیم و موانع سر راه تمدن اسلامی را شناسایی و موانع ایجاد شده را نیز احصا کنیم.

وی با اشاره به دو ماموریت ایجابی و سلبی در راستای ایجاد تمدن اسلامی گفت: چگونگی شکل گیری تمدن اسلامی و نقشه راه برای مقابله با تمدن غرب با محوریت آمریکا در پژوهشگاه صدر به دو محور اصلی پژوهش تبدیل شد و نتایج و دستاوردهای آن در قالب کارگروه های تخصصی و همایش های علمی ارائه می شود.

حسنی آهنگر افزود: امامین انقلاب بر آرمان خواهی سفارش کرده اند و انقلاب اسلامی نیز آرمان بلندی دارد و این آرمان ها هستند که واقعیت ها را می سازند و شکل می دهند، آرمان های واقع بین، بنابراین مسئولیت نظام باید در کنار آنکه دغدغه مشکلات معیشتی مردم را دارند برای حاکمیت اسلام بر جهان هدف گذاری و برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: در منظومه فکری امام و رهبر معظم انقلاب نقش دانشگاه ها و حوزه های علمیه در شکل دهی تمدن اسلامی بسیار مهم است.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی برای شکل گیری به شاخص ها و مولفه هایی نیاز دارد که مهمترین شاخص آن تربیت انسان های تراز تمدنی است تا جریان نخبگی و اسلامی اداره جهان را به دست بگیرند.

وی با بیان اینکه کرسی های نخبگی دنیا در اختیار لابی صهیونیستی است و هدایت جهان به دست آنها انجام می شود، گفت: جامعه شش میلیونی از صهیونیست ها یک ابر طبقه را تعریف کرده اند که با آن دنیا را هدایت می کنند و با جنگ و سلاح نمی شود کرسی نخبگی را از آنها پس گرفت بلکه باید با نخبه پروری و تربیت انسان های تراز تمدنی و اسلامی در این مسیر گام برداریم.

حسنی آهنگر، تولید فکر و نظریه پردازی، تولید علم و دانش را از دیگر مولفه های شکل گیری تمدن اسلامی برشمرد و گفت: باید در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری مسائل نظام تمدنی را حل کنیم.

وی افزود: باید بتوانیم مبانی نظری اسلام ناب در عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مد نظر در اداره جامعه و شئون فردی را تولید کرده و شکل دهیم که تحقق این امر نیازمند نظریه پردازی است و فناوری ای که بتواند حکمرانی اسلامی را تشکیل دهد.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه در اداره امور کشور از الگوها و روش های غربی وام گرفته ایم، خاطرنشان کرد: اکثر نظامات اداره کشور نظامات غربی و رضاخانی است که باید این ساختار اصلاح شود و ساختار حکمرانی کشور از تولید و توزیع بازار مصرف، عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه برگرفته از نظامات اسلام ناب و نظریه امامین باشد که تحقق این امر به یک انقلاب و تحول اساسی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در ابعاد سخت افزاری تمدن اسلامی موفق عمل کرده ایم، تصریح کرد: در بعد نرم افزاری تمدن سازی اسلامی و سبک زندگی برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

حسنی آهنگر با اشاره به اغتشاشات سال گذشته، گفت: ریشه این اغتشاشات در آسیب های اجتماعی قرار داشت که باید در این حوزه به صورت جدی اقداماتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بُعد نرم افزاری تمدن اسلامی که اداره جامعه را شکل می دهد باید متمرکز شویم و این بخش را ارتقا دهیم.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) تربیت سرمایه انسانی و تولید فکر را خروجی دانشگاه ها و حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: ساده انگاری در این حوزه ها ما را به جایی نمی رساند.

وی تاکید کرد: پیچیدگی ها و ظرافت های اسلامی سازی دانشگاه ها باعث شده است تا به همه ابعاد به درستی نپردازیم، بنابراین باید اسلامی سازی دانشگاه ها در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد و در این راستا فضای مجازی و هوش مصنوعی را نباید از نظر خارج ساخت.

کد خبر 1748307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha