تایید صلاحیت ۷۱ درصد از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در زنجان

به گفته رفیعی، ۷۱ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس‌ شورای اسلامی در استان تایید صلاحیت شدند که نسبت به‌ دوره یازدهم که ۵۱ درصد بود، رشد ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان امروز در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: از ۳۷۵ داوطلب ثبت نامی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، طبق اعلام شورای نگهبان ۲۶۷ نفر از حوزه چهارگانه استان تایید صلاحیت شدند.

وی به تایید صلاحیت ۷۱ درصد از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در زنجان اشاره کرد و گفت: از مجموع تأیید صلاحیت شدگان ۲۳۹ نفر را آقایان و ۲۸ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

رفیعی با یادآوری اینکه ۱۵۲ نفر از تایید صلاحیت شدگان به حوزه انتخابیه زنجان و طارم اختصاص دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۱۳۶ نفر را آقایان و ۱۶ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه نیز ۴۲ نفر تایید صلاحیت شدند که ۳۵ نفر آقا و هفت نفر خانم هستند.

وی با یادآوری اینکه در حوزه ماهنشان و ایجرود نیز ۴۶ نفر شامل ۴۴ آقا و ۲ خانم با هم رقابت می کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه خدابنده نیز ۲۷ نفر تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۲۴ نفر آقا و سه نفر خانم هستند.

رفیعی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس‌ خبرگان رهبری از استان نیز ابتدا حدود ۱۰ نفر ثبت نام کرده بودند، ادامه داد: از این تعداد ۲ نفر انصراف دادند و در نهایت ۲ نفر تایید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در پایان یادآور شد: تبلیغات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن به مدت ۱۵ روز خواهد بود.

کد خبر 1749231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha