نهضت‌های آزادی‌بخش جهان اسلام، انقلاب امام خمینی را پیروزی حق بر باطل می‌دانند

شیخ «احمد قطان»، روحانی اهل‌ سنت لبنان و رئیس جمعیت «قولنا و العمل» گفت: نهضت‌های آزادی‌بخش جهان اسلام، انقلاب امام خمینی را پیروزی حق بر باطل می‌دانند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: شیخ «احمد قطان»، روحانی اهل‌ سنت لبنان و رئیس جمعیت «قولنا و العمل» این کشور به «اسلام تایمز» گفت: وقتی از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران صحبت می‌کنیم، ما از پیروزی حق بر باطل و مظلوم بر ظالم صحبت می‌کنیم و این پیروزی در زمان امام راحل مانند پیروزی‌ای است  که در غزه از طوفان الاقصی می‌بینیم، زیرا امام راحل، شاه را که برده خط صهیونیستی و آمریکایی بود شکست داد و امروز برادران غزه بر این دشمن صهیونیستی آمریکایی از طریق  طوفان الاقصی پیروز می‌شوند.

شیخ قطان گفت: ایران با جایگزینی سفارت رژیم صهیونیستی به سفارت فلسطین و با بستن سفارت آمریکا در ایران و با تحریم هایی که شد، عزت را فلسطین بازگرداند. انقلاب از طلوع پیروزی فجر تا امروز که جمهوریت را در برابر صهیونیسم و استکبار جهانی قرار داد، هویت و کرامت ملت را برگرداند و این کار بهایی دارد و این بهای مومنان محمدی است که برای رسیدن به این اهداف عالی قدم بر می‌دارند.

رئیس جمعیت «قولنا و العمل» لبنان در ادامه اظهار کرد: طبیعی است که پیروزی مستضعفین در فلسطین، غزه و در سراسر جهان، پیروزی اندیشه لیبرالی است که خواستار اتحاد ملت، حمایت از مظلومان در جهان و حمایت است. ما این حمایت را از ابتدای انقلاب با امام خمینی (ره) و بعدها به ویژه در امام خامنه‌ای دیدیم. در فلسطین و لبنان برکات پیروزی انقلاب امام خمینی (ره) را می‌بینیم و یقین داریم که انقلاب‌های اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش جهان اسلام، انقلاب امام خمینی (ره) را پیروزی حق بر باطل، مظلوم بر ظالم و حق بر باطل می‌دانند، هر چند در دورانی هستیم که می‌بینیم عده‌ای به نیروهای باطل و استکبار جهانی روی می‌آورند، اما حق همیشه پیروز است.

شیخ القطان همچنین به پیام وحدت و برادری‌ای که انقلاب ایران به سوی جهان اسلام ارائه کرد، اشاره کرد و گفت: این وحدت با اقداماتی که امام راحل در مسیر خط وحدت اسلامی انجام دادند، جلوه کرد و امام خامنه ای نیز این مسیر را طی می‌کند. جمهوری اسلامی نیز به وحدت مسالمت آمیز ملت و ضرورت حفظ این وحدت و تحکیم پایه های آن معتقد است تا نماد ملت باقی بماند تا راه روشنی برای هر مؤمنی در سراسر جهان باشد که آن را طی می‌کند.

رئیس جمعیت «قولنا و العمل» لبنان در خصوص علت خصومت آمریکا با انقلاب اسلامی ایران گفت: ایران با استکبار و بی‌عدالتی  مبارزه کرد. این انقلاب، یک انقلاب لیبرال است و این پیروزی بر آمریکا، شر مطلق و شیطان بزرگ است و طبیعی است که آمریکا را در مقابل انقلاب امام خمینی (ره) ببینیم، زیرا آمریکا با هر انقلابی مبارزه می‌کند.

شیخ القطان درباره برجسته‌ترین دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران گفت: ما می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته‌ای در سطح منطقه و جهان دارد و به کشوری قابل حساب تبدیل شده است. این اقدام جز به برکت انقلاب امام راحل انجام نشده است. تا زمانی که ایران با استکبار جهانی مقابله کند، همچنان در بین همه مستضعفین جهان جایگاه خواهد داشت. خط وحدت اسلامی خط اصیل محمدی است که جمهوری اسلامی ایران از آن پیروی می کند و برکات این خط را در مجالس و اجتماعات وحدت بین مسلمانان سنی و شیعه در سراسر جهان می‌بینیم که این در خدمت وحدت اسلامی حرکت می‌کنند.

کد خبر 1749239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha