دیدار محمود عباس با امیر قطر درباره توقف جنگ غزه

محمود عباس با امیر قطر درباره تلاش‌ها برای توقف جنگ اسرائیل علیه غزه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه (۲۳ بهمن ماه)  با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر درباره تحولات اوضاع فلسطین و تلاش‌ها برای توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه گفت‌وگو کرد. این دیدار دو طرفه دوحه، پایتخت قطر صورت گرفت.

محمود عباس با امیر قطر درباره آخرین تحولات اوضاع در  فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای توقف تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به‌ویژه در نوار غزه را که در معرض جنگ قرار دارند، صحبت کرد.

محمود عباس در این دیدار درباره خطرات جدی ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه که بیش از ۱.۵ میلیون شهروند فلسطینی را در خود جای داده است، هشدار داد.

وی خواستار مداخله جامعه جهانی به ویژه دولت آمریکا شد تا اسرائیل را مجبور به توقف جنگ و توقف حمله به شهر رفح کند.

وی گفت: حمله به رفح در صورت ادامه منجر به فاجعه انسانی و کشتارهای شنیع با هدف آواره کردن مردم فلسطین از سرزمینشان می‌شود و  نکبت ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ تکرار خواهد شد و ما اجازه تکرار آن حادثه را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم فلسطین  در کرانه باختری از جمله قدس شرقی مورد کشتار، پاکسازی قومی و تبعیض نژادی توسط ارتش اشغالگر و شهرک نشینان قرار دارند که باید فورا متوقف شود. وی همچنین خواستار آزادی اموال بلوکه شده فلسطینی‌ ها شد.

محمود عباس و تمیم همچنین به تلاش‌های پیگیر اعراب برای توقف جنگ و هموار کردن راه برای راه حل سیاسی بر اساس قطعنامه های مشروعیت بین المللی  صحبت کردند.

علاوه بر آن در این دیدار، بر حمایت بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و به دست آوردن عضویت کامل در سازمان ملل با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد و برگزاری کنفرانس صلح بین المللی با تضمین های بین المللی و جدول زمانی مشخص تاکید شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه از تلاش‌های قطر برای توقف تجاوز و حمایت از مردم فلسطین با ارائه کمک‌های بشردوستانه قدردانی کرد.

وی بر هماهنگی مشترک بین دو کشور به منظور دستیابی به آتش بس فوری و حمایت از موضع رسمی فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری مطابق با قطعنامه های مشروعیت بین المللی و قوانین بین المللی تاکید کرد.

پیش از این دیدار دوجانبه با حضور حسین آل شیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، رئیس سازمان اطلاعات، سرلشکر مجید فرج، مشاور رئیس جمهور در امور دیپلماتیک و مجدی الخالدی، یاسر عباس و منیر غنام سفیر فلسطین در قطر جلسه ای برگزار شد.

محمود عباس روز یکشنبه در یک سفر رسمی از پیش اعلام نشده وارد قطر شد و این سفر همزمان با تداوم تلاش های قطری-مصری-آمریکایی برای انعقاد قرارداد تبادل اسرا بین جنبش حماس و اسرائیل و توقف جنگی که اسرائیل به راه انداخته است، صورت گرفته است.

کد خبر 1749660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha