جوهره پاسداری به ما می آموزد که علیه ظلم و جور باید ایستاد

سردار باستان گفت: امام حسین(ع) علیه ظلم و جور قیام کردند و جوهره پاسداری به ما می اموزد که علیه ظلم و جور باید ایستاد و در برابر استکبار جهانی و زورگویان جهان باید بایستیم.

سردار مجتبی باستان فرمانده بسیج دانش آموزی کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد الگوگیری از فرهنگ و شیوه پاسداری امام حسین (ع) گفت: جوهره اصلی حرکت وجودی اما حسین(ع) برگرفته از مولفه های خاصی است که ما به آن جوهره پاسداری می گوییم و بسیار باارزش است. اولین مولفه جوهره پاسدارای و حرکت اباعبدالله حسین (ع) توکل برخدا بود "من کان لله کان الله" امام حسین ع برای خدا بود و در مسیر خدا حرکت کرد و خدا هم الم امام حسین (ع) را برافراشت تا ان شاء الله ظهور محقق شود.

وی خاطر شان کرد:شاه بیت ، محور اصلی و سرآغاز  حرکت حسینی و نهضت حسینی ارتباط با خدا و برای خدا است هرکس برای خدا عملی انجام دهد خدا هم او را موفق می دارد و المش را تا قیامت برافراشته نگه می دارد.این اولین مولفه و جوهره پاسداری است که برگرفته از مشی و سبک زندگی امام حسین (ع) است.

امام حسین (ع) فلسفه قیام خود را احیای ، دفاع و ترویج  دین خدا و امر به معروف  نهی از منکر  عنوان می کنند

سردار باستان ادامه داد: امام حسین (ع) فلسفه قیام خود را احیای ، دفاع و ترویج  دین خدا و امر به معروف  نهی از منکر  عنوان می کنند که دومین جوهره پاسداری است. همچنین امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مولفه های جوهره پاسداری مکتب عاشورا است  که بسیار امر کلیدی در اجتماع است وبرکات و اثار بسیاری می تواند در اجتماع داشته باشد و در این روزها شاید واجب فراموش شده است که اگر همه ملت ایران این فریضه گرانقدر را احیا کنند بسیاری از مفاسد اجتماعی از بین می رود.

وی گفت: خدمت به دیگران از جمله ویژگیهای بارز جوهره پاسداری و حرکت امام حسین(ع) است و همه انبیاء و اولیاء الهی به ویژه امام حسین (ع) در مسیر انفاق  حرکت کردند . کمک به خلق خدا و مردم از دیگر مولفه های پاسداری است.

جوهره پاسداری به ما می اموزد که علیه ظلم و جور باید ایستاد

فرمانده بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه مقابله با ظلم و جور از مولفه های مهم حرکت جوهری امام حسین (ع) است افزود: امام حسین(ع) علیه ظلم و جور قیام کردند و جوهره پاسداری به ما می اموزد که علیه ظلم و جور باید ایستاد و در برابر استکبار جهانی و زورگویان جهان باید بایستیم.

وی گفت:منطق و قدرت استدلال از دیگر مولفه های جوهره پاسداری امام حسین (ع) است ، حضرت اباعبدالله(ع) با دشمن و یزید زمان به استدلال و منطق و تبیین خود ادامه می دهد  و سرانجام منجر به حرکت امام حسین (ع) از مدینه به سمت مکه و سپس به کربلا شد  و در هر منزلی امام حسین (ع) با زبان استدلال و گویا جهاد تبیین و روشنگری کردند .

وی در پاسخ به این سوال که برای ترویج فرهنگ پاسداری در میان دانش آموزان تا چه اندازه از این فرهنگ استفاده شده است اظهار کرد: فصل پنجم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  اهداف کلانی را مطرح کرده که در فصل اول  43 ویژگی برای دانش آموز برشمرده است که دانش آموز در تراز سند انقلاب اسلامی باید مومن، پرسشگری، ایمان، جهان اندیش، صلح جو ، عدالت طلب باشد .

اعزام 200 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور

سردار باستان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم ما برای رسیدن به اهداف این اردوهای راهیان نور است  که از ابتدای سال تا کنون 200 هزار دانش آموز به قرارگاهها و یادمان های دفاع مقدس اعزام شدند. راهیان نور یک موقعیت تربیتی است و از رهاورد دفاع مقدس در این اردوها چند هدف را دنبال می کنیم، اولین هدف اشنایی دانش اموزان با تاریخ معاصر است که در تاریخ معاصر  نقش استکبار جهانی و استبداد داخلی پهلوی و مقابله انها با کشور  و نفی ظلم به خوبی تبیین می شود و زمینه اشنایی دانش اموزان با نقش و دخالتهای امریکا و استبار جهانی برای دانش آموزان بیان می شود.

اردوهای جهادی دانش اموزان در 11 هزار مدرسه برگزار می شود

وی افزود: اردوهای جهادی دانش اموزان در 11 هزار مدرسه برگزار می شود که در این اردوها دانش آموزان  با مفاهیم مختلف انفاق ،  ایثار و فداکاری و دفاع که یکی از مولفه های سبک زندگی امام حسین (ع ) است اشنا می شوند. همچنین طرحهای بهنام محمدی در اموزش  و پرورش به دنبال ارتباط سه رکن مدرسه، مسجد  و منزل است که در مدارس زیادی در کشور برگزار می شود.

سردار باستان خاطر نشان کرد:برای حوزه تربیتی دانش اموزان بیش 63 عنوان برنامه پیش بینی شده است که با رویکرد تربیتی بر مدار انقلاب اسلامی مد نظر قرار گرفته است دانش اموز در تراز سند تحول بنیادین دانش اموزی است که در تراز اهداف و ارزشهای انقلاب باشد . در طرح سه میم مدرسه را در کنار مسجد دیده شده و برنامه های زیادی از مدارس در درون مسجد اجرا می شود .

وی در مورد استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: تمام کانون های فرهنگی که ظرفیت دارند تا در مسیر جهاد تبین و طرح های تربیتی  به ما کمک کنند هیچ  مانعی برای حضور انها در مجموعه برنامه های بسیج دانش اموزی وجود ندارد و اکنون هم اکثر کانون های فرهنگی در ارتباط با برنامه های ما در مساجد و مدارس هستند.    

کد خبر 1749794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha