ورزش در مساجد؛ ابتکاری برای سلامت و نشاط سالمندان در استانبول

در شهر شلوغ استانبول، یک ابتکار منحصر به فرد برای ارتقای آمادگی جسمانی در میان سالمندان از طریق برنامه های ورزشی در مساجد در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wenews»، در شهر شلوغ «استانبول» ترکیه، یک ابتکار منحصر به فرد برای ارتقای آمادگی جسمانی در میان سالمندان از طریق برنامه های ورزشی در مساجد در حال انجام است.

این پروژه به رهبری شورای منطقه «باگجیلار» با گنجاندن جلسات تمرین‌های ورزشی در برنامه‌های روزانه سالمندانی که در مساجد حضور پیدا می‌کنند، رفاه نمازگزاران را افزایش می دهد.

در مسجد «عبدالحمید هان»، سالمندان پس از نماز عصر دور هم جمع می‌شوند تا در تمرین‌های هدایت‌شده که توسط یک مربی اختصاصی سرپرستی می‌شود، شرکت کنند.

شرکت کنندگان یک سری حرکات طراحی شده برای ایجاد تحرک و بهبود انعطاف پذیری بدن خود را انجام می‌دهند.

برای بسیاری از نمازگزاران به ویژه سالمندان، این ابتکار فرصتی برای احیای بدن و توقیت حس انسجام در مساجد است.

ورزش در مساجد؛ ابتکاری برای سلامت و نشاط سالمندان در استانبول

یکی از شرکت‌کنندگان در جلسات ورزشی بر اهمیت فعالیت بدنی در حفظ سلامت تاکید و بدن انسان را به وسیله نقلیه ای تشبیه کرد که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد.

«حسین کایا»،یکی دیگر از شرکت کنندگان نیز گفت که نمازگزاران از فرصتی که برای تقویت بدن و بهبود کیفیت زندگی خود از طریق ورزش به دست آورده اند، قدردانی می کنند.

دست اندرکاران برگزاری این جلسات گفته‌اند که این برنامه فعلا به طور خاص برای آقایان طراحی شده است، اما برنامه هایی برای حضور بانوان در آینده وجود دارد.

آنها با درک تفاوت در سطوح فعالیت بدنی میان زنان و مردان آمادگی خود را برای گسترش این برنامه به نفع زنان که اغلب با موانعی برای فرصت های ورزش مواجه هستند، اعلام کردند.

ورزش در مساجد؛ ابتکاری برای سلامت و نشاط سالمندان در استانبول

این ابتکار مساجد مورد تحسین کارشناسان بهداشتی قرار گرفته است که مزایای بالقوه ترویج فعالیت بدنی در میان جمعیت سالمندان به ویژه در محله های محروم را برجسته می کنند.

 «سراپ اینال»، متخصص فیزیوتراپی در استانبول بر تاثیر مثبت برنامه های ورزشی تاکید کرد و از مساجد بابت اجرای این طرح ابتکاری تشکر کرد.

«بولنت سینار»، امام جماعت مسجد «عبدالحمید هان» نیز بر نقش مساجد در تقویت رفاه کلی تاکید می‌کند و گفت که مساجد نباید صرفا مکان‌هایی برای عبادت باشند و باید فراتر از آن عمل کنند.

 او به بهبود کیفیت نماز و نشاط کلی شرکت‌کنندگان در صورت انجام حرکات ورزشیو  بر اثرات جوان‌کننده ورزش منظم تاکید کرد.

سینار طرح ورزش در مساجد استانبول را به عنوان چراغ امیدی برای ایجاد جوامع سالم‌تر و پر جنب و جوش‌تر توصیف کرد.

کد خبر 1749811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha