برگزاری افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور رییس مجلس

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگانی از ۱۰۰ کشور جهان طی روزهای ۲۶ بهمن تا دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگانی از ۱۰۰ کشور جهان طی روزهای ۲۶ بهمن تا دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

طبق اعلام کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم؛ مراسم افتتاحیه این مسابقات ۲۶ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه با حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

رقابت های این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم در روزهای بیست و هفتم بهمن تا یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار و طبق معمول هر دوره رقابت شرکت کنندگان خواهر در نوبت صبح  و در نوبت بعد از ظهر رقابت برادران از ساعت ۱۵ تا ۲۱  برگزار می شود و لازم به ذکر است این رقابت ها از شبکه های مختلف به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما به صورت زنده پخش خواهد شد.

بنابراین گزارش؛ مراسم خیرات حسان؛ بزرگترین محفل قرآنی بانوان جهان اسلام یکی دیگر از برنامه های این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم است که یکم اسفند ماه ساعت ۱۰ تا ۱۱ با حضور دکتر جمیله علم الهدی از بانوان فعال قرآنی ایرانی و غیرایرانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور ِآیت الله رییسی رییس جمهور کشورمان دوم اسفند ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل برگزاری این مسابقات برگزار می شود.

پایان بخش برنامه های مسابقات بین المللی قرآن کریم طبق روال همه ساله دیدار متسابقین با مقام معظم رهبری است که این مراسم سوم اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود. 

اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سال ۱۳۶۱ با اهتمام آیت الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت برگزار شد و امسال این رقابت‌ها وارد دوره چهلم شده است، البته این رقابت‌ها در سال‌های جنگ تحمیلی به دلیل حملات هوایی و موشک‌باران بعثی‌ها دو دوره برگزار نشد. دوره سی و نهم مسابقات سال گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد و نمایندگان کشورمان مقام اول رشته‌های حفظ و قرائت را از آن خود کردند.

امسال حدود ۴۰۰ نفر از ۱۱۰ کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کردند که به نوعی رکورد محسوب می‌شود، زیرا با توجه به وجود تعداد ۵۰ کشور اسلامی در جهان مسلمانان ساکن در ۶۰ کشور غیر اسلامی هم در مسابقات حضور دارند.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های قرائت تحقیق(ویژه آقایان)، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان طی روزهای ۲۶ بهمن تا دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. 

کد خبر 1749853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha