اختتامیه اولین رویداد بین‌المللی عمود ۱۳+تصاویر

اولین رویداد بین‌المللی هنری و ادبی "عمود ۱۳" گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه، به همت معاونت فرهنگی دانشگاه شهیدباهنر با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ اولین رویداد بین‌المللی هنری و ادبی "عمود ۱۳" گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه، به همت معاونت فرهنگی دانشگاه شهیدباهنر، سه‌شنبه شب(۲۴ بهمن) با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

دکتر محمود بابایی، معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان هدف از برگزاری این رویداد را ثبت روایات مربوط به شهدای این حادثه دانست و افزود: برخی از این روایات بعضاً برای خود خانواده این شهدا هم تازگی دارد.

وی در همین باره بیان کرد: به طور مثال درباره شهید حاج عادل رضایی برای قرائت مناجات حضرت امیر به دانشگاه شهید باهنر می‌آمد؛ روز تشییع ایشان در ۱۷ دی ماه درخواست کردیم پیکر او را به دانشگاه بیاورند و در ۱۵دقیقه‌ای که به ما وقت داده بودند، صوت مناجات‌خوانی خودش را که دقیقاً یک ربع بود بالای سرش پخش کنیم.

دکتر بابایی ادامه داد: در انتهای این مناجات دیدیم شهید می‌گوید: رفقا اگر من مردم جنازه من را اینجا بیاورید و این مناجات را پخش کنید!

دکتر بابایی با اشاره به اینکه استقبال از اولین رویداد عمود ۱۳ بی نظیر و فراتر از تصور ما بود؛ گفت: ۱۶۱ اثر از دانشگاه‌های مختلف کشور در بخش‌های عکس‌نوشته، داستانک، شعر و پادکست دریافت شد.

وی افزود: از این تعداد در هر بخش سه اثر برتر معرفی و در مجموع از ۱۲ برگزیده تجلیل می‌شود.

دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم گفت: انقلاب اسلامی پیرامون ارزش‌هایی شکل گرفت که در بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری احصا شده است.

وی با اشاره به توطئه ها و تلاش مستکبرین برای از کار انداختن انقلاب و جلوگیری از گسترش آن؛ تصریح کرد: صدور انقلاب یک فرآیند بروکراتیک نیست که پخش شمیم انقلاب در جهان است.

دکتر کلانتری گفت: امروز دشمنان ما به حقیرترین حربه‌ها تمسک می جویند و در صدد کور کردن پایه‌های اعتقادی مردم هستند اما انقلاب مانند خون در رگهای مرم جاری و شهادت قوام‌بخش نظام و انقلاب است کما اینکه ۲۲ بهمن ازدحام جمعیت چشمگیر کرمان خلاف فرضیات مستکبرین را ثابت کرد.

وی در  پایان خاطرنشان کرد: یک دو گانه ساده پیش روی ما است؛ باید تصمیم گرفت برای شهادت و یا مردن!

در این مراسم از خانواده شهیدان حاج عادل رضایی، مکرمه حسینی، رضا ایرانمنش و سکینه صادقی یکی از جانبازان حادثه تجلیل و در ابتدای مراسم نیز پیام وزیر علوم به این رویداد قرائت شد.

کد خبر 1749901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha