همکاری ۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات در خراسان جنوبی

طالبی گفت: در مجموع حدود ۱۵ هزار و ۳۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات در ۷۶۶ شعبه اخذ رأی استان همکاری خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی ظهر امروز (۲۵ بهمن) در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: در بحث دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری الحمدالله از ابتدای شروع کار براساس برنامه‌زمان‌بندی که وزارت کشور در اختیار ما قرار داده است فرایند کار را دنبال کردیم و هیچ‌گونه عقب‌ماندگی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی باید نسبت به قوانین و دستوالعمل‌ها مطلع و مسلط باشند، بر اهمیت دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: در این راستا آموزش‌ عوامل اجرایی به صورت مرتب در حال برگزاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به تغییر قانون انتخابات نیاز است عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای قوانین جدید را دقیق مطالعه کنند و به آن اشراف داشته باشند.

طالبی با بیان اینکه امسال ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان آماده‌ دریافت آراء مردم در روز انتخابات است، تصریح کرد: برای هر شعبه اخذ رای ۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی در نظر گرفته شده که در مجموع حدود ۱۵ هزار و ۳۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی در شعب اخذ رای به صورت مستقیم برای اخذ آرای مردم فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه مانور دستگاه‌های احراز هویت انتخابات در سطح استان برگزار شده، ادامه داد: تمهیدات و امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در این استان فراهم و تجهیزات و ملزومات مورد نیاز تامین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از رفع مشکلات ارتباطی در شعب اخذ رأی استان خبر داد و گفت: نیروی‌های پشتیبان یا رزرو عوامل اجرایی پیش‌بینی شده است تا در صورت نیاز به حضورشان در شعب اخذ رأی، مشکلی از جهت تامین نیرو نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: موارد امنیتی انتخابات در استان کاملاً لحاظ شده و ستاد امنیت انتخابات به صورت مرتب در حال برگزاری است و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز به وظایف خود به نحو احسن در حوزه انتخابات انجام می‌دهند و آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات رقابتی در سلامت و امنیت کامل وجود دارد و باری دیگر انتخاباتی با مشارکت بالای مردم در استان خراسان جنوبی رقم خواهد خورد.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، چهار حوزه انتخابیه اصلی و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 1749913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha