بقاع متبرکه کرمانشاه میزبان جشن های شعبانیه است

حجت الاسلام میرزایی گفت: بقاع متبرکه استان آماده برپایی جشن های نیمه شعبان هستند و از اول ماه شعبان جشن های اعیاد شعبانیه با حضور گسترده اقشار مختلف در این اماکن برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن  ماه شعبان و برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در سطح بقاع متبرکه استان کرمانشاه، گفت:ماه شعبان، ماه دعا و ماه عبادت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه ماه شعبان فرصت بسیار مغتنمی است تا انسان خود را برای ماه رمضان آماده کند، افزود: پیامبر اکرم (ص) فرموده است رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است  لذا ماه شعبان ماه تقویت جایگاه ولایت و ارتباط با خداوند است.

وی خاطر نشان کرد: به مناسبت اعیاد شعبانیه، مراسم ویژه جشن این ایام در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان از آغاز ماه شعبان با برپایی ویژه برنامه‌های این ایام در تمامی بقاع استان آغاز شده و تا پایان ماه شعبان ادامه دارد.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه استان در اعیاد شعبانیه، تصریح کرد:آذین بندی بقاع و اماکن مذهبی، غبار روبی بقاع متبرکه، برگزاری جشن ولادت حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع)، مولودی، مراسم وعظ و سخنرانی، برپایی ایستگاه صلواتی، اجرای ویژه برنامه قرار دوازدهم و توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان در بقاع متبرکه، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، تلاوت قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن از شاخص ترین برنامه های اعیاد شعبانیه در استان کرمانشاه است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: شعبان و رمضان ماه خداوند متعال است؛ بنابراین در این دو ماه مبارک برای ما مسلمانان و شیعیان جهان بهترین فرصت است که نهایت استفاده معنوی را ببریم.

کد خبر 1750033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha