پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در شیروان

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، از محل اعتبارات تبصره ماده ۱۸، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی به فعالان این حوزه در شهرستان پرداخت شده است.

حمید رازقی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این میزان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به ۴۰ نفر از فعالان حوزه های مختلف صنایع دستی این شهرستان از طریق سامانه کارا پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات صنایع دستی می توانند پس از ثبت نام در سامانه کارا مراحل دریافت وام خود را پیگیری کنند.

رازقی خاطرنشان کرد: تسهیلات مزبور برای فعالان حوزه های گلیم، سفره کردی، جاجیم، انواع کناره، چاروق دوزی، کیف دوزی، معرق کاری و البسه ترکمنی و کُردی که از مهمترین رشته های فعال است، پرداخت شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان بیان کرد: میزان این تسهیلات برای هر نفر از ۴۰۰ میلیون ریال تا دو میلیاد ریال متغیر است که با توجه به سود پایین و بازپرداخت بلندمدت نسبت به سال های گذشته با استقبال صنعتگران همراه بوده است.

رازقی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد فعالان این حوزه در شهرستان، بانوان هستند و بیشتر در رشته های گلیم بافی و دست بافته های داری فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۳۶ هنرمند صنایع دستی این شهرستان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در سامانه رصد ثبت نام کرده اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان گفت: طی مدت یاد شده، بازدید و نظارت از کارگاه های صنایع دستی برای ۴۰۰ نفر از هنرمندان فعال این رشته توسط کارشناسان انجام شده است.

 

کد خبر 1750067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha