ساخت ۱۰۶۳ واحد مسکونی دانشگاه بیرجند آغاز شد

با دستور رئیس جمهور و به صورت برخط، عملیات اجرایی ساخت هزار و ۶۳‌ واحد مسکن دانشگاهیان دانشگاه بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، احمد لامعی _رئیس دانشگاه بیرجند امروز (۲۸ بهمن) در آیین آغاز عملیات اجرایی مسکن دانشگاهیان دانشگاه بیرجند که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور اعضای شورای ملی مسکن و شهرسازی، وزرای راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس بنیاد ملی مسکن و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: باعث مباهات است که در دولت سیزدهم موضوع تامین زمین و مسکن دانشگاهیان در اولویت قرار گرفته است

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: برای این پروژه در مجموع ۲۰ هکتار زمین اختصاص داده شده است. 

به‌گفته وی؛ واحدهای مسکونی در مساحت ۹ هکتار احداث می‌شود و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری سال‌های گذشته منعقد شد دانشگاه‌هایی که زمین مازاد داشتند می‌توانستند برای مسکن دانشگاهیان در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.

لامعی با بیان اینکه با توجه به نداشتن محدودیت در اراضی دانشگاه بیرجند، خواستار افزایش سهیمه این دانشگاه شدیم‌، خاطرنشان کرد: پیشنهاد وزارتخانه در ابتدا اختصاص ۲ هکتار زمین بود. 

وی افزود: در نهایت با پیگیری‌ های انجام شده ۲۰ هکتار زمین به این پروژه اختصاص یافته است که اسناد مالکیت اراضی در قالب فاز نخست طرح ۲۰ هکتاری مسکن دانشگاهیان توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه بین دو وزارتخانه، دانشگاه می‌تواند اراضی مسکن را به اعضای بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری هم واگذار کند.

لامعی تصریح کرد: اعضای هیات علمی، کارمندان شاغل، بازنشستگان‌ و فرزندان بازنشسته دانشگاهیان استان در صورتی‌که فرم جیم قرمز نداشته باشند می توانند زمین در اختیار بگیرند. 

لامعی افزود: وظیفه دانشگاه بیرجند تامین زمین بود که پیشنهاد دادیم واحدهای ویلایی احداث شود اما به دلایلی با دو طبقه موافقت شده است. 

وی با بیان در فاز نخست این طرح هزار و ۶۳ واحد مسکن برای دانشگاهیان دانشگاه بیرجند احداث می‌شود، افزود: در این خصوص پنج هکتار زمین برای ارائه خدمات تعیین شده است.

به گفته وی؛ با حمایت دولت از این طریق بخشی از مشکلات قشر دانشگاهی استان حل و فصل می شود.

کد خبر 1750341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha