ایران و کنیا از دیرباز روابط دوستانه داشته‌اند

رایزن فرهنگی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا از دیرباز روابط دوستانه‌ داشته و همواره پشتوانه همدیگر در سازمان‌های بین‌المللی بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی در گفت‌وگو با رادیو «اقرا» این کشور با اشاره به فعالیت‌های رایزنی فرهنگی کشورمان گفت: این نمایندگی فرهنگی حلقه وصل دولت و مردم کنیا و ایران در حوزه‌های فرهنگی، هنری و دینی است. فعالیت‌های ما شامل شرکت در نمایشگاه‌های کتاب و هنری، صنعت فیلم، علمی و دانشگاهی، اعطای بورس‌های تحصیلی، تبادل استاد و دانشجو و اجرای بندهای موافقتنامه فرهنگی علمی و آموزشی می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا از دیرباز روابط دوستانه‌ داشته و همواره پشتوانه همدیگر در سازمان‌های بین‌المللی بوده‌اند.

پورمرجان عنوان کرد: مردم ایران نگاه بسیار مثبتی به مردم و دولت کنیا دارند و ما نیز وظیفه انتقال اطلاعات درست از این دو کشور به همدیگر هستیم. علیرغم توسعه تکنولوژیکی در دنیای معاصر، مردم ما اطلاعات کافی از همدیگر ندارند و همین امر وظیفه شما رسانه‌ها را سنگین تر می‌کند.

وی ادامه داد: ما آمادگی کامل در این زمینه داریم که در حوزه فرهنگی، آموزشی، دینی و هنری اطلاعات دقیق و درستی را در اختیار شنوندگان شما قرار دهیم .

پورمرجان تأکید کرد: واقعیت این است که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که سیلی از تهاجم فکری از دنیای غرب با روکش‌های متعدد، جوامع سنتی ما را احاطه کرده است و برای در امان ماندن از این تهاجم فرهنگی جوانان ما بایستی نسبت به فرهنگ و سنت‌های بومی خود حساسیت بیشتری از خود نشان دهد؛ چراکه این سنت‌ها و فرهنگ بومی ملت‌ها، هویت واقعی آنها را تشکیل می‌دهد.

رایزن فرهنگی کشورمان در نایروبی افزود: یکی دیگر از راه‌های در امان ماندن جوانان در این دنیای پر آشوب، تقویت بنیه معنوی و کسب اطلاعات دینی و حضور در مراکز دینی و ایجاد ارتباط با معبود خودشان است؛ چراکه حضور در این مراکز موجب تقویت روحی و بعد معنوی ایشان شده و او را در برابر تلاطمات دنیوی مصون می‌دارد.

ایران و کنیا از دیرباز روابط دوستانه داشته‌اند

کد خبر 1750469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha