نفی حکومت اسلامی در دوران غیبت به بدفهمی از حقیقت اسلام برمی گردد

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) در نشست علمی همایش منشور روحانیت با عنوان تشکیل حکومت در عصر غیبت گفت: نفی حکومت اسلامی در دوران غیبت به بدفهمی از حقیقت اسلام برمی گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام صفدر الهی راد عصرامروز(دوشنبه ۳۰بهمن) در دومین نشست علمی همایش منشور روحانیت که با عنوان تشکیل حکومت در عصر غیبت برگزار شد گفت: دین راه رسیدن به سعادت ابدی است.

وی با بیان اینکه دین مجموعه باورها، ارزش های فردی و ارزش های اجتماعی است ادامه داد:امور سیاسی نیز اگر از نوع بایدها و نبایدهای سعادت ابدی باشد، خود دین است.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: نفی حکومت اسلامی در دوران غیبت به بدفهمی از دین و حقیقت اسلام برمی گردد.

وی با بیان اینکه سکولاریسم حتی در برخی مراکز دینی نیز نفوذ کرده است گفت: بری می گویند ما کاری به مسائل سیاسی نداریم، به این افراد باید گفت اگر الگوی ما علی(ع) است پس چه نسبتی میان علی و ما وجود دارد!؟ و این می شود پارادوکس.

الهی راد با اشاره به تعبیر امام راحل از اسلام آمریکایی با بیان این پرسش که چرا دشمنان اسلام با برخی کشورهای عربی دشمنی ندارند گفت: چون این کشورها بخشی از اسلام را گرفته اند و بخش دیگر را زیر پا گذاشته و له می کنند و این همان مصداق اسلام آمریکایی است.

وی ادامه داد: اسلام آمریکایی وقتی بروز پیدا می کند که کشورهای اسلامی با آمریکا مخرج مشترک پیدا کنند و آمریکا از اسلامی که با ظالم مخالف است می ترسد.

حجت الاسلام الهی راد افزود: اسلام ناب محمدی اجازه توحش به هیچ فرد یا گروهی را در جهان نمی دهد و اسلام و قرآن می‌ گوید اگر مسلمانان قدرت داشته باشند باید ظلم در جهان را از بین ببرد.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: اسلام التقاطی خطرناک تر از کفر است چون فرد به اسم اسلام ظلم پذیر می شود و این در حالیست که فرمان اسلام در طول تاریخ ظلم ستیزی بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکا عامل اصلی کودک کشی در غزه است و آمریکایی ها همان تروریست هایی بودند که حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند تصریح کرد: پیام های امام راحل برای ما همیشه چراغ است که فرمودند جایی که آمریکا ما را تایید کند مایه ذلت ماست.

کد خبر 1750815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha