ترافیک در پایتخت سنگین است/خانواده‌ها از سفرهای بیهوده پرهیز کنند

رییس پلیس ترافیک شهری راهور با بیان اینکه هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در پایتخت هستیم گفت: ازخانواده‌ها خواهشمندیم ازسفرهای بیهوده پرهیز کرده و از سرویس‌های مجاز برای جابجایی فرزندان خود استفاده کنند.

سرهنگ محسن محرایی، رییس پلیس ترافیک شهری راهور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امروز ( اول مهرماه ) با ترافیک سنگینی روبرو بودیم، گفت: با توجه به اینکه هنوز سرویس‌های مدارس راه‌اندازی نشده است و بیشتر خانواده‌ها فرزندان‌ خود را با خودروهای شخصی جابه‌جا کردند به همین دلیل ترافیک سنگینی را در سطح پایتخت شاهد بودیم و تا زمانی که مردم مسیر مدارس دانش‌آموزان را شناسایی کنند با این مشکل روبرو خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس تجربه سال‌های گذشته تا 15 مهر ماه شاهد ترافیک سنگین در سطح شهر خواهیم بود، اظهار کرد: برای اینکه مردم، عادت شش ماه اول سال را به شش ماه دوم سال تغییر دهند نیازمند زمان خاصی هستند تا بعد از طی این زمان که تا 15 مهر به طول می‌انجامد باز همه چیز یه روال عادی و طبیعی خود را برگردد، به همین دلیل تا دو هفته آتی  با ترافیک سنگینی روبرو خواهیم بود.

 

سرهنگ صحرایی با اشاره به اینکه امروز مشکل حادی در سطح شهر تهران نداشتیم، تصریح کرد: پلیس راهور تهران نیز از تمام توان خود برای برطرف‌کردن مشکلات ترافیکی و روان‌سازی آن استفاده می‌کند.

 

رییس پلیس ترافیک شهری ناجا خواستار استفاده خانوداه‌ها از حمل و نقل عمومی برای انتقال فرزندان خود به  مدارس شد و خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر ساعات کاری ادارات و بازگشایی مدارس از والدین خواهشمندیم از سفرهای بیهوده پرهیز کرده و حتی الامکان از سرویس‌های مجاز برای جابجایی فرزندان خود استفاده کنند.

 

وی یاآور شد: طبق تبصره سه ماده 14 قانون جدید راهنمایی و رانندگی، پلیس موظف است با کسانی که از وسیله غیرمجاز استفاده برای سرویس مدارس استفاده می‌کنند برخورد کند و در مورد مدارس اگر حادثه‌ای برای سرویس غیرمجاز مدارس رخ دهد، مدیر خاطی مدرسه چه مقصر و غیر مقصر باشد را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

سرهنگ محرایی با بیان اینکه پلیس در این خصوص هیچ گونه اغماضی نمی‌کند، اظهار کرد: ما موظف هستیم در چارچوب اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی در تامین ایمنی راه‌ها در همه سطوح و معابر شهری و ترافیک خودروها با عوامل مختل کننده قوانین برخورد کنیم.

رییس پلیس ترافیک شهری راهور ادامه داد: ما علاوه بر اینکه عاملان سرویس‌های غیرمجاز مدارس را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم از طریق سیستم اداری نیز این موضوع را دنبال کرده و دستور برخورد شدید و بدون اغماض با این افراد را به همکاران صادر می‌کنیم.
 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 175098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha