آغاز به کار پلیس مدرسه از امروز /10 میلیون دانش آموز در طرح همیار پلیس

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به آغاز بکار پلیس مدرسه، گفت: حکم پلیس مدرسه همانند حکم پلیس است و در صورتی که راننده‌ای به دستور و فرمان ایست پلیس مدرسه بی‌توجهی کند، سه تا پنج نمره منفی دریافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار اسکندر مومنی امروز با حضور در دبیرستان «مهدیه» تهران ضمن نواختن زنگ مهر و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: اولین و مهم‌ترین راه اجتماعی شدن انسان‌ها در محیط مدرسه و آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و افراد در این محیط با انضباط اجتماعی آشنا می‌شوند.

 

وی، با بیان اینکه در قانون جدید راهنمایی و رانندگی، جایگاه بسیار ویژه‌ای برای حفظ سلامتی مردم در نظر گرفته شده، گفت: کمک و همراهی خانواده بزرگ آموزش و پرورش به نهادینه شدن فرهنگ ترافیک منجر شد که این مرهون تلاش و همکاری دانش آموزان با پلیس است.

 

دانش آموزان در ارتقا فرهنگ ترافیک نقش بسزایی دارند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: دانش آموزان در ارتقاء فرهنگ ترافیک نقش بسزایی دارند و هنگامی که در آینده‌ای نزدیک مسئولیت اجتماعی را عهده‌دار شوند، قوانین در وجود آنها نهادینه شده است.

 

این مقام مسئول به صدور گواهینامه برای یک میلیون و 500 هزار راننده جدید و شماره‌گذاری یک میلیون و 400 هزار خودرو طی یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: در قانون جدید راهنمایی و رانندگی به امنیت و ایمنی دانش آموزان توجه خاصی شده است.

 

سردار مومنی به آغاز بکار پلیس مدرسه از دبیرستان مهدیه اشاره و تصریح کرد: حکم پلیس مدرسه همانند حکم پلیس است و در صورتی که راننده‌ای به دستور و فرمان ایست پلیس مدرسه بی‌توجهی کند، سه تا پنج نمره منفی دریافت خواهد کرد.

 

10 میلیون دانش آموز در طرح همیار پلیس 

وی با بیان اینکه پلیس‌های مدرسه از میان همیاران پلیس انتخاب می‌شوند، گفت:‌ 10میلیون دانش‌آموز در طرح همیار پلیس، پلیس را همراهی می‌کنند که پلیس‌های مدرسه نیز پس از کسب آموزش‌های لازم وارد این طرح (پلیس مدرسه) می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم، طرح پلیس مدرسه تا پایان سال در سراسر کشور اجرایی شود.

 

سردار مومنی با بیان اینکه پلیس‌های مدرسه پس از کسب آموزش‌های لازم دارای لباس و پرچم ویژه پلیس مدرسه می‌شوند، خاطر نشان کرد:‌ این افراد در قالب پلیس مدرسه فعالیت کرده و به طور مستقیم اعمال قانون نمی‌کنند و تخلفات رانندگان را در برگه‌ها و دفترچه‌هایی که پس از کسب آموزش‌های لازم به آنها تعلق می‌گیرد، یادداشت و به ماموران پلیس تحویل می‌دهند.

 

ترافیک سنگین در بزرگراه‌های تهران

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره ترافیک روز اول مهر، اظهار کرد: در بزرگراه‌های اصلی و خیابان‌های منتهی به مراکز اصلی شهر، ترافیک سنگین است.

 

وی به افزایش 15 درصدی ترافیک مهر امسال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: این ترافیک نسبت به شهریورماه 30 درصد رشد داشته است.


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: با هماهنگی تمام دستگاه‌های متولی، با توقف عملیات‌های عمرانی نسبت به رفع گره‌های ترافیکی و پارک دوبل اقدام کردیم که امیدواریم در طرح مهر بتوانیم ترافیک را کنترل کنیم.

 

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار مومنی با اشاره به حضور ماموران پلیس در میادین و چهارراه ها، گفت :حضور مستمر آنان باعث شده است تا نسبت به بازگشایی گره‌های ترافیکی اقدام کنند.

 

این مقام مسئول از شهروندان خواست در صورت امکان از وسایل شخصی استفاده نکنند و در جلوی مدارس توقف نداشته باشند.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مردم خواست با رعایت قوانین رانندگی و عدم تضیع حق دیگران، حرکت روان ترافیکی را در شهر رقم بزنند. 
 

پایان پیام/

کد خبر 175200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha