همیاران پلیس فرشتگان نجات خود و خانواده هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: همیاران پلیس فرشتگان نجات خود و خانواده در جاده ها و نقاط مختلف هستند.

سرهنگ ابوالفضل امیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آگاه سازی افراد از کودکی با فرهنگ جامعه اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: آموزش فرهنگ ترافیکی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز از جمله موارد مهمی است که باید به کودکان آموزش داده شود.


وی همیاران پلیس را فرشتگان نجات خود و خانواده نامید و اضافه کرد: 45 هزار همیار پلیس نماینده پلیس راهور در خودرو و خانواده هستند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه این همیار پلیس با پلیس استان مرکزی در ارتقاء فرهنگ ترافیک و نظارت بر رفتار ترافیکی شهروندان مشارکت فعال خواهند داشت، ادامه داد: افزایش قانون مداری و نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی مطلوب در بین آحاد جامعه از جمله برنامه ها و اولویت های فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی در ارتقاء ایمنی محیط ترافیکی است که با رویکرد آموزش همگانی دنبال می شود.

 

سرهنگ امیدی با بیان اینکه نیروی انتظامی به منظور بهینه سازی و تحول در شیوه آموزش همگانی با جلب مشارکت اقشار مختلف اجتماعی و با ایجاد برنامه ریزی های هماهنگ و مستمر سعی بر اعتلای سطح دانش ترافیکی شهروندان و کاهش تصادفات رانندگی دارد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت دانش آموزان نیز بخشی از برنامه ریزی پلیس در این حوزه است.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی ادامه داد: در سال 93 با همکاری آموزش و پرورش استان و در برنامه ریزی هدفمند، در حدود 45 هزار همیار پلیس با پلیس مشارکت خواهند داشت.


وی با بیان اینکه طرح همیار پلیس از سال 1384 با ابتکار نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در کشور راه اندازی شده است، اظهار کرد: این افراد در سطح مدارس توسط کارشناسان اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تحت آموزش قرار می گیرند.


سرهنگ امیدی افزود: در ارزیابی و تحقیقات دانشگاهی اثربخشی تذکرات همیاران پلیس، کاهش 27 درصدی تخلفات رانندگان را به همراه داشته که بازخورد این طرح نیز در ارتقاء فرهنگ ترافیکی و کاهش حوادث رانندگی برای پلیس نیز بسیار نمایان بوده است.

 

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: با اجرای این طرح پلیس اطمینان دارد از این پس در هر خانواده و خودرو یک نماینده خواهد داشت که در صورت مشاهده تخلف با کمال احترام و ادب تذکر لازم را ارائه خواهد داد.

 

پایان پیام/

کد خبر 373395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha