فعالیت بیش از 6 هزار همیار پلیس در خراسان جنوبی

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی از فعالیت 6 هزار و 200 همیار پلیس در سطح این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 800 نفر در مرکز استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مجتبی زنگویی، رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی امروز(19مهر) در همایش همیاران پلیس بیرجند اظهار کرد: همیاران پلیس نمایندگان پلیس در جاده‌ها، مدارس و خودروها هستند.

 

وی از کاهش 5 هزار نفری تلفات تصادفات رانندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: نقش همیاران پلیس از عوامل موثر در این کاهش بوده است.

 

زنگویی افزود: رانندگان نیز باید به فرامین همیاران پلیس مدارس و پرچم آنها احترام گذاشته و در مقابل آن توقف کنند.

 

وی نقش 6 میلیون دانش‌آموز همیار پلیس در کشور را در کاهش میزان تصادفات رانندگی بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: این امر نیازمند توجه و همکاری تمام آحاد جامعه برای وضعیتی بهتر است.

 

زنگویی اذعان کرد: ارتقا سطح فرهنگ ایمنی و ترافیک و تقویت انضباط اجتماعی بین دانش‌آموزان و اولیا آنان، تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری، خودباوری، کاهش تخلفات رانندگی و به تبع آن کاهش تلفات انسانی، آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با موارد ایمنی و ترافیک از طریق شناسایی تلفات حادثه‌ساز و نهادینه کردن رعایت احترام به قوانین اجتماعی بین دانش‌آموزان و اولیا از جمله اهداف اجرای طرح همیاران پلیس در کشور است.

 

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی همیاران پلیس را نماد عینی مشارکت با پلیس دانست و اذعان کرد: رانندگانی که به فرامین و پرچم پلیس مدرسه احترام نگذارند علاوه بر جریمه سه نمره منفی نیز دریافت می کنند.

 

زنگویی گذر از محل خط کشی عابر پیاده، سوار شدن وسایل نقلیه به اندازه ظرفیت آنها و پرهیز از سوار شدن بر وسایل نقلیه ناآشنا را از مواردی دانست که باید دانش‌آموزان به آن توجه و رعایت کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 74177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha