آماده باش همیاران پلیس استان مرکزی در ایام نوروز

خبرگزاری شبستان: همیاران پلیس استان مرکزی امروز (24 اسفند) به صورت نمادین در دبستان پسرانه شهید اندرزگو در مراسمی آماده انجام فعالیت در ایام نوروز در استان شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان سرهنگ علی اسفندانی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران از آماده باش حدود 187 هزار همیار پلیس در ایام نوروز در استان مرکزی خبر داد و گفت: در حال حاضر دراستان مرکزی، 82 هزار همیار پلیس، بیش از 49 هزار پلیس یار نوجوان و حدود 55 هزار پلیس جوان فعالیت می کنند.


وی با اشاره به اینکه طرح همیاران پلیس به منظور کاهش حوادث جاده ای از 25 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 17 فروردین 93 در سراسر استان مرکزی ادامه دارد، افزود: دانش آموزان با توجه به حضور در محیط خانواده و گوشزد کردن قوانین و هشدار علائم راهنمایی و رانندگی نقش موثری را در کاهش تخلفات جاده ای و در نهایت کاهش تصادفات دارند.


این مقام مسئول ادامه داد: شعار پلیس در ایام نوروز "امنیت، سلامت و نشاط" است و امید است که این شعار با همکاری و همیاری هموطنان و رعایت قوانین محقق شود.


سرهنگ اسفندانی با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده ای از اهداف اجرای این طرح بشمار می رود، خاطر نشان کرد:خوشبختانه با اجرای این طرح از سال 84 در استان مرکزی، شاهد کاهش تصادفات جاده ای در این استان بوده ایم و امید است این روند همچنان ادامه یابد.

 

وی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای آموزش همیاران پلیش گفت: در سالجاری بیش از 15 هزار دانش آموز در پارک ترافیک شهر اراک، قوانین راهنمایی و رانندگی را آموزش دیده اند.


جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی همچنین از فعالیت فرهنگ یاران پلیس نیز خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 38 نفر از پرسنل آموزش و پرورش تحت عنوان فرهنگ یار در استان مرکزی فعال هستند که در قالب بازرس نامحسوس در سطح استان به ویژه در ایام نوروز به فعالیت می پردازند.


پایان پیام/

کد خبر 353069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha