120 هزار دانش آموز گیلانی در طرح همیار پلیس آموزش دیدند

بیش از 120‌ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی استان گیلان طی سال تحصیلی 90-89 قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در همایش طرح آماده باش نوروزی این استان با اشاره به طرح همیاران پلیس در مدارس و همکاری همیاران پلیس که سبب کاهش 8/12 درصدی ترافیک در استان نسبت به سال گذشته شده است، گفت: دانش‌آموزان، نمایندگان پلیس در خودروهای والدینشان هستند و در صورت گزارش تخلف خودرو به پلیس برای خودروی متخلف برگ جریمه صادر می‌شود.

سید تقی امینی، با بیان اینکه دانش‌آموزان با رعایت ادب و احترام، تخلف والدین را به آنها تذکر دهند، بیان داشت: همیاران پلیس باید تخلف‌های هفتگانه راهنمایی و رانندگی را به والدین گوشزد کنند.

امینی، سرعت و سبقت غیرمجاز، صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی، خوردن و آشامیدن پشت فرمان، کشیدن سیگار و عدم توجه به احساس خستگی و خواب آلودگی را تخلف‌های هفت‌گانه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان، وی تصریح کرد: همیار پلیس در صورت تخلف والدین می‌تواند با در اختیار داشتن شماره پلاک خودرو به پلیس مراجعه کرده و از وقوع تصادف ناشی از این عوارض جلوگیری کند.

شایان ذکراست، امسال طرح همیار پلیس در مدرسه‌های ابتدایی با عنوان همیار پلیس، در مدارس راهنمایی با عنوان پلیس‌یار و در دبیرستان با نام پلیس جوان اجرا شده و حدود 400 هزار عضو دارد.

گفتنی است، سال آینده این طرح بین دبیران و معلمان با عنوان فرهنگ‌یاران پلیس، اجرا می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 27739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha