فعالیت 262 هزار همیار پلیس همدان در نوروز 93

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان، از فعالیت 262 هزارهمیارپلیس همدانی در نوروز 93 خبرداد و گفت: از ابتدایی سال تاکنون دانش آموزان آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

سرهنگ حسین طلایی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: از 25 اسفند ماه جاری طرح سراسری همیاران پلیس همزمان با سراسر کشور در استان همدان اجرا می شود.
 

وی ضمن اشاره به فعالیت 262هزار همیارپلیس در نوروز 93، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و آشنایی دانش آموزان با قوانین راهنمایی و رانندگی با همکاری همیاران صورت می‌گیرد.
 

وی با اشاره به این که آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی از دوره پیش‌دبستانی برای دانش آموزان انجام می‌شود، تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای طرح همیار پلیس فرهنگ‌سازی در جهت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و آموزش‌های مربوطه به دانش‌آموزان است.
 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان، در خصوص طرح نوروزی و امنیت جاده های استان، افزود: از 25 اسفند الی 17 فروردین ماه سال آینده طرح نوروزی آغاز خواهد شد و تدابیری در راستای روانسازی ترافیک استان انجام شده است.
 

سرهنگ طلایی، خاطرنشان کرد: نیروهای راهنمایی و رانندگی 250 نقطه از سطح استان را به منظور امنیت مسافران پوشش خواهند داد و همچنین 34 دستگاه تیم موتورسیکلت و 61 تیم خودرویی را در دستور کارداریم.
 

وی گفت: موتورسیکلت‌های متخلفی که در طول طرح در روزهای پایانی سال توقیف شوند تا پایان ایام نوروز در پارکینگ‌ها در توقیف خواهند بود.
 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان،، از پل‌های همدان به عنوان نقاط حادثه‌خیز در همدان یاد کرد و افزود: هنوز تصادفات فوتی که بر روی پل‌ها بخصوص پل رسالت و پژوهش رخ داد، فراموش نشده است که با اطلاع‌رسانی و پیگیری این موضوع و تعامل با شهرداری برخی موارد حادثه‌خیز در پل‌ها از جمله جداسازی وسط معابر در حال انجام است.
 

وی ادامه داد: در 11 ماهه سال جاری تا بیستم اسفندماه 92 تعداد 38 هزار جلد گواهینامه پایه یک، پایه 2 و موتورسیکلت صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 23 درصدی برخوردار بوده است.
 

سرهنگ طلایی عنوان داشت: همچنین تاکنون60 هزار و 488 جلد گواهینامه تعویض شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش دارد.
 

وی گفت: در سال جاری 5 هزار و 825 گواهینامه المثنی، 625 جلد گواهینامه ویژه ماشین‌آلات کشاورزی و دیگر ادوات صادر شده که در مجموع 104 هزار جلد گواهینامه در استان همدان تا 20 اسفند 92 صادر شده است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 352416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha