20 سال صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور ریشه در فرهنگ این استان دارد

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:20 سال افتخار آفرینی و صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری ریشه در فرهنگ مردم دارالعباده و دارالعلم یزد دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در همایش تجلیل از افتخار آفرینان کنکور سراسری92 در تالار معلم دانشگاه فرهنگیان استان یزد گفت:20 سال صدرنشینی و افتخار آفرینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری ریشه در فرهنگ دینداری ، سختکوشی و تلاش مردم دیار دارالعباده و دارالعلم یزد دارد.


وی با بیان اینهک عوامل مهمی در این موفقیت و تداون آن موثر می باشند اظهار داشت:مهمترین عامل همین فرهنگ مردم استان یزد است که زبانزد عام و خاص می باشد.


زرافشان این مراسم تقدیر را مراسمی فراتر از تقدیر دانش آموزان یزدی موفق در کنکور سال گذشته دانست و افزود: در حقیقت این مراسم ، همایشی جهت تقدیر از تلاش مدیران،مربیان؛معلمان و والدینی می باشد که در این موفقیت سهم بسزایی را ایفا نموده اند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همدلی و همکاری بین مسولان،خیرین،معلمان و مدیران و والدین دانش آموزان در استان یزد را الگویی برای سایر استان های کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش استان یزد در کشور از بالاترین میزان مشارکت برخوردار می باشد که این امر باعث بیست سال صدرنشینی این استان در کنکور سراسری شده است.


وی مهمترین سیاست دکتر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش کشور را گسترش سهم این وزارتخانه در سبد زندگی مردم اعلام کرد و افزود:این همان چیزی است که اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با استفاده از آن توانسته است به موفقیت دست یابد.


زرافشان با اشاره به مراجعه سایر استان ها به استان یزد جهت الگوبرداری از سیستم آموزش و پرورش این استان تصریح کرد:بزرگان آموزش و پرورش این استان باید مدل آموزش و پرورش استان را به عنوان یک مدل ارتقای کیفیت در کشور معرفی نمایند.
وی با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش استان یزد گفت: این نتایج تنها با مدیریت کیفیت در این استان به دست آمده است.


زرافشان افزود:آموزش و پرورش استان یزد اکنون در جایگاهی قرار دارد که می تواند الگو و نمونه بودن را برای وزارت آموزش و پرورش مشخص نماید.


وی با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در کشور گفت:این سند یکی از دستاوردها و افتخارات نظام می باشد که می تواند بر مبنای علم،قرآن،دین و ... آموزش و پرورش مطلوب را در کشور پیاده سازد.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش توجه به ابعاد مختلف ساحت انسانی را یکی از ویژگی های این سند دانست و اظهار داشت: یکی از این ساحت های انسانی ،ساحت علم و فناوری می باشد که به دلیل توجه به آن امروز در جایگاه خوبی در این زمینه قرار گرفته ایم.


وی از شهیدان هسته ای به عنوان پرچمداران این ساحت یاد کرد گفت: شهید احمدی روشن ها به دلیل پرچم داری ساحت علم و فناوری مورد خشم و گلوله دشمنان قرار گرفتند.
 

زرافشان توکل به خدا را مهمترین و اصلی ترین ساحت انسانی دانست و تصریح کرد:انسان در کنار این ساحت نورانی است که می تواند به سایر ساحت ها از جمله علم و فناوری دست پیدا کند.


وی افزود:به دنبال آن هستیم تا انسانی را در راستای سند تحول بنیادین تربیت و تحویل جامعه دهیم.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 352589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha