دانشجویان یزدی سفیران فرهنگی دارالعباده در دانشگاه های کشور می باشند

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، از دانشجویان یزدی به عنوان سفیران فرهنگی دیار دارالعباده و دارالعلم یزد در دانشگاه های کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی استاندار یزد، ظهر امروز(22 اسفند) در همایش تجلیل از افتخار آفرینان کنکور سراسری 92، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید، از آموزش و پرورش به عنوان اساسی ترین و اصلی ترین مسئله کشور یاد کرد.


وی افزود: بنیان و شالوده ساختارهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و همه جنبه های مختلف کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود.


میرمحمدی، از آموزش و پرورش به عنوان خشت اول انسان یاد کرد و گفت: حساسیت این خشت به آن است که معماران آن را درست بنا نهند.


وی ضمن تقدیر از کلیه فرهنگیان، مسئولان، والدین و تمام کسانی که در جهت کسب این افتخار تلاش نموده اند اظهار داشت: در این موفقیت باید تشکر ویژه از معلمانی داشته باشیم که علاوه بر نقش معلمی نقش پدر را برای دانش آموزان ایفا نموده اند.


استاندار یزد، نظارت و اصلاح آموزش و پرورش را نظارت و اصلاح تمام کشور دانست و افزود: آموزش و پرورش رقم زننده آینده کشور و سنگ بنای نظام می باشد.
 

وی شروع پیشرفت کشور را با آموزش و پرورش دانست و افزود: پس از آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی، مراکز فرهنگی و ... در این پیشرفت نقش دارند.


میر محمدی، نیاز امروز کشور را تعلیم و تربیت و دانش محوری اعلام کرد و گفت: در جهان عمده ترین محوری که تولید قدرت می کند دانش است که ما نیز باید در این زمینه خود را تقویت نماییم.


وی از دانشجویان استان به عنوان سفیران فرهنگی دیار دارالعباده و دارالعلم یزد در دانشگاه های کشور یاد کرد و تصریح کرد: دانشجویان یزدی باید در کشور الگو باشند و فرهنگ یزدی را در کشور عمومیت ببخشند.


عالیترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه دانشجویان یزدی نباید ورود به دانشگاه را پایان راه بدانند تاکید کرد: آن ها باید فرهنگ خود را در دانشگاه ترویج دهند و  فرهنگ یزدی را فرهنگ غالب جامعه سازند.
 

وی خطاب به مسولان آموزش و پرورش گفت: باید دانش آموزان را پرسشگر و جستجوگر تربیت کنید زیرا در این صورت شاهد رشد خلاقیت در درون دانش آموزان خواهیم بود.


استاندار یزد در پایان از دانش آموزان استان خواست تا در فعالیت های خود به کمیودها و نواقص توجه کمتری داشته باشند و بیشتر به نیمه پر لیوان بپردازند زیرا توجه به نیمه خالی یاس و ناامیدی را در انسان بوجود می آورد.


وی تصریح کرد: مثبت اندیشی و امید به پیروزی و موفقیت ضامن پییشرفت در زمینه های گوناگون می باشد.
 

لازم به ذکر است، در پایان این همایش و با حضور استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مادر شهید احمدی روشن و سایر مسئولان استان از تمبر 20 سال افتخار و صدر نشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری رونمایی شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 352599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha