نقشه مهندسی فرهنگی شهر تدوین می شود

خبرگزاری شبستان:شهردار اصفهان، با اشاره به فعالیت های شهرداری در خصوص مسائل فرهنگی شهر، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی شهر تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید مرتضی سقاییان نژاد، شهردار اصفهان، در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مسائل فرهنگی شهر اظهار داشت: باید نگاهی به مسائل فرهنگی و اجتماعی سطح شهر داشت و ببینیم بر اساس وظایف هر دستگاه چه کارهایی انجام داده است.

 

وی افزود: برای رفع مشکلات فرهنگی و ارتقای شاخصه های فرهنگی شهر، نقشه مهندسی فرهنگی شهر تدوین می شود که از موازی کاری جلوگیری می کند و برنامه ریزی فرهنگی شهر را بر اساس نیازها و توانمندی ها پیش بینی ها و برنامه ریزی در خصوص مسائل فرهنگی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی اصفهان 95 صورت گرفته، تصریح کرد: بر اساس این برنامه ریزی احداث مراکز فرهنگی، تفریحی و عمرانی شهر انجام می شود که تا قبل از تحقق برنامه اصفهان 95 برنامه ها خوب پیش رفته و در حوزه فرهنگی بیش از حد مشخص فعالیت های فرهنگی همانند احداث کتابخانه ها، مراکز فرهگی و تفریحی و مواردی از این قبیل صورت گرفته است.

 

بیکاری و عدم انگیزه، جوانان را در شهر سرگردان می کند

 

سقاییان نژاد با بیان اینکه مراکز فرهنگی و تفریحی مختلفی در شهر وجود دارد که ظرفیت های بالایی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دارند، تصریح کرد: بیکاری و عدم انگیزه جوانان را در شهر سرگردان می کند.

 

وی ادامه داد: باید انگیزه را در بین جوانان افزایش داد و برای اشتغال آنان کار کرد که وجود اماکن رفاهی و تفریحی، کار و ایجاد انگیزه مانع از سرگردانی آنان و ایجاد آسیب های اجتماعی می شود.

 

تهیه دانشنامه تخت فولاد

 

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی شهر، گفت: تهیه دانشنامه تخت فولاد در راستای معرفی شخصیت های اصفهان و معرفی این مکان مهم در اصفهان از اقداماتی بوده که در حوزه مدیریت شهری صورت گرفته است که نقش موثری در حوزه فرهنگی شهر دارد.

 

وی محله بندی شهر و نامگذاری محله ها، ایجاد تشکیل فرهنگی مساجد، تشکیل کمیته فرهنگی شهر، احداث فضای تئاتر آیینی، برپایی نمایشگاه یار مهر بان، برگزاری هفته فرهنگی هنری در مدائن، اجرای طرح فرهنگی جاده ابریشم را از جمله فعالیت های فرهنگی شاخص شهرداری اصفهان در سال 92 عنوان کرد و افزود: طرح های فرهنگی مختلف از جمله حمایت از کانون های فرهنگی هنر ی مساجد که امسال بوده و در سال آینده نیز انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: 119 پرو‍ژه عمرانی در بخش معاونت فرهنگی برای سال آینده پیش بینی شده است.

 

حمایت از دانش آموزان نیازمند

 

شهردار اصفهان با اشاره به رویکرد شهرداری در خصوص مناطق محروم و کمک های شهرداری به دانش آموزان نیازمند، گفت: طرح اهدابن کتاب و بن خرید کالا به دانش آموزان نیاز مند در طول سال انجام می شود که امسال نیز این بن های شهرداری به دانش آموزان و خانواده های نیازمند تخصیص می یابد.

 

وی با بیان اینکه 45 میلیارد تومان به مناطق محروم شهر اختصاص یافته تصریح کرد: توجه به مناطق محروم در بودجه 93 شهرداری مورد توجه بوده است که به نیازهای این مناطق رسیدگی می شود و علاوه بر این بودجه از سرفصل های دیگر نیز اختصاص اعتبار به این مناطق وجود دارد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 352324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha