فعالیت بیش از 600 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان یزد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، از فعالیت بیش از 600 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان خبر داد.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، ضمن تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در مجمعه کانون های مساجد استان به خبرنگار شبستان گفت: 632 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان تشکیل شده است.

 

وی مهم ترین سیاست این دبیرخانه را توزیع مناسب امکانات در بین شهرستان ها و روستا هاس استان دانست و افزود: در همین راستا تاکنون 135 کانون در روستاهای استان تاسیس شده است.

 

رستگاری، تشکیل کانون های تخصصی را یکی دیگر از فعالیت های این دبیرخانه دانست و اظهار داشت: تاکنون 18 کانون تخصصی در استان تاسیس شده که در رشته هایی چون قرآن، مهدویت، ورزش، ایثار و شهادات، نشر و تبلیغات، آموزش، پژوهش و... فعالیت دارند.

 

وی تشکیل پنج مرکز دیجیتال، سه کانون مصلی و شش کانون دانشگاهی را از دیگر فعالیت های این دبیرخانه در زمینه توسعه کمی کانون ها دانست.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، تشکیل کتابخانه در کانون های مساجد را از دیگر فعالیت های دبیرخانه استان اعلام کرد و افزود: در این راستا 249 کتابخانه مخزن دار و 194 کتابخانه باز در سطح مساجد استان دایر شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی دبیرخانه استان از طرح تلاوت نور به عنوان شاخص ترین طرح قرآنی کشور یاد کرد و اظهار داشت: این طرح در حال حاضر در سطح بیش از یک هزار مسجد در سطح استان در حال برگزاری می باشد.

 

رستگاری، مشارکت در طرح قرآنی 1447، برگزاری محافل قرآنی، برگزاری طرح شبی در محضر ثقلین، برگزاری مسابقات قرآنی متنوع، اجرای طرح تفسیر همراه و... را از دیگر فعالیت های قرآنی دبیرخانه استان اعلام کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در بخش آموزش تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی رسم زندگی ویژه زوج های جوان، راه روشن در جهت شناساندن فرقه های نوظهور به جوانان، سواد آموزی، تعالی حیات ویژه خانواده، شرکت فعالان کانون های استان در طرح اندیشه های آسمانی از سایر فعالیت های این حوزه می باشد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، گفت: در حوزه فرهنگی هنری نیز فعالیت های شاخصی صورت گرفته است که می توان به برگذاری برنامه های مناسبتی، برپایی ستادهای مبشران غدیر، برگزاری جشنواره روح خدا، برگزاری مسابقات مختلف همزمان با مناسبت های ملی و مذهبی و... اشاره کرد.

 

وی در حوزه روابط عمومی نیز از چاپ نشریه سیمای مسجد، بروز رسانی سایت دبیرخانه استان خبر داد و عنوان کرد: در این حوزه روابط عمومی دبیرخانه به عنوان روابط عمومی برتر استان در دهه فجر معرفی شده است.

 

رستگاری، یکی دیگر از رویکردها مهم این دبیرخانه را بحث پژوهش دانست و اذعان داشت: در همین راستا بیش از 35 هسته پژوهش در کانون های مساجد استان تشکیل شده است.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 352561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha