توسعه اقتصادی و سیاسی بدون توجه به جایگاه فرهنگ میسر نمی شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: توجه و اهمیت به جایگاه فرهنگ و هنر است که می تواند شرایط توسعه اقتصادی و سیاسی را در یک جامعه میسر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید مهدی احمدی، مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز(18 اسفند) در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: اصحاب فرهنگ و هنر باید دارای حرمت و جایگاه ویژه ای نسبت به وضع کنونی در جامعه باشند.


وی، با بیان اینکه زبان هنر همیشه بر زبان خطابه غالب بوده است، افزود: این مهم به خاطر این است که مبتنی بر ذات بشر و ندای خداوندی است و ما حق نداریم فضای فرهنگ و هنر را با نگاه زشت و ناپسند آلوده کنیم چراکه امروزه در جهان فرهنگ حرف اصلی را می‌زند و هر کجا که فرهنگ غالب باشد امورات بهتر اداره می‌شود.


مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنر را متجلی فطرت بشری عنوان کرد و ادامه داد: نگاه ما به جامعه به خصوص اهالی فرهنگ و هنر باید خدایی و هنرمندانه باشد چراکه نگاه خداوند به انسان ها به عنوان خلیفه الله نگاهی زیبا و خوش بینانه است.


احمدی، با اعلام اینکه خمیرمایه هنر، نگاه زیبا است، اضافه کرد: هنر در ساختار نظام هستی شکل گرفته و موهبتی الهی به مانند آزادی است و اگر نگاه ما به هنر، نگاهی زیبا و خوش بینانه باشد، جامعه ای با آرامش بسیار و بر مبنای اعتقادی و آموزه های اسلامی تشکیل می شود.


این مقام مسئول، با یادآوری اینکه انسان استعدادهای تهفته بسیاری دارد که باید برای شکوفا کردن آنها تلاش کرده و جانشینی خداوندی خود را به جا آورد، تصریح کرد: عزاداری و نوحه سرایی یک هنر ارزشمند است و خوشبختانه استان اردبیل در همه حوزه های هنر سابقه درخشانی داشته و ادامه دهنده اندیشه های پاک معصومین (ع) است.


مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام اینکه کرامت انسانی به پاس کرامت خداوندی است، خاطر نشان کرد: انسان خلیفه خداوند بوده و خلیفه خداوند همیشه دارای کرامت است و کسی که عنوان خلیفه خداوندی دارد باید حرف خدایی زده و کرامت خود را در همه حال حفظ کند.


احمدی، در پایان سخنان خود با اشاره به سابقه درخشان و تجربه کافی آقای اسحاقی در برنامه های فرهنگی و هنری و مدیریت های این حوزه، گفت: آقای اسحاقی مقبولیت خاصی در بین اهالی و صحابه فرهنگ و هنر استان دارالارشاد اردبیل دارد که این مهم باعث هماهنگی و همکاری، جذب هنرمندان و فرهنگ دوستان و رفع دغدغه های فرهنگی این استان خواهد شد.


پایان پیام/


 

کد خبر 351232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha