افزایش همکاریهای فرهنگی بین کتابخانه عمومی وامور زندانهای استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از آمادگی کتابخانه ها برای عضویت رایگان مددجویان سازمان زندان ها و خانواده های آنان در کتابخانه های عمومی سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، مراد فتحی، مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، صبح امروز (8 اسفند)، در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی در محل سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اردبیل، با بیان اینکه ارتقاء و رشد سطح فرهنگی جامعه با آمار بزهکاری رابطه معکوس دارد، اظهار داشت: هر جامعه ای که در آن توسعه فرهنگی صورت بگیرد، با کاهش تعداد زندانیان روبرو خواهد شد.


فتحی، کتابخوانی و مطالعه را اساس رشد فرهنگی جامعه دانست و افزود: مطالعه کتاب، افزایش آگاهی و معرفت را به همراه دارد که این مهم نیز به رشد فرهنگی و نهادینه شدن هنجارهای اجتماعی می انجامد.


وی، با بیان این مطلب که لزوم آشنائی نهادها و ارگان ها با زمینه کاری یکدیگر و شناسائی زمینه های همکاری بیشتر است، تصریح کرد: راه اندازی کتابخانه های مشارکتی در زندان های استان باعث می شود تا زمینه های همکاری هر چه بیشتر ادارات کل کتابخانه های عمومی و زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی بیش از پیش شناسائی شوند.


این مسئول همچنین افزایش همکاری های فرهنگی را در جهت آماده سازی مددجویان برای ورود به جامعه مورد تأکید قرار داده و عنوان داشت: کتابخانه های مشارکتی، عامل مهمی در علاقه مندی مددجویان به کتاب و مطالعه داشته اند.


در ادامه این دیدار، صادق فرهمند، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اظهار خرسندی از خدمات کتابخانه های مشارکتی در تعدای از زندان های استان، لزوم نیاز سنجی از مددجویان و کارکنان زندان ها را در جهت ارسال کتب متناسب با نیازهای آنان مورد اشاره قرار داد و گفت: کتاب، در آشنائی مددجویان با هنجارهای اجتماعی نقش مؤثری دارد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، برگزاری کلاس ها، مراسمات و مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در بین مددحویان سازمان زندان ها را از جمله اقدامات مؤثر بیان داشت و افزود: کتابخانه های عمومی استان آمادگی ارائه بسته های فرهنگی و کتاب جهت ارتقاء فرهنگی زندانیان را دارد.


وی، همچنین با بیان اینکه کتابخانه های عمومی استان آمادگی عضویت رایگان زندانیان و خانواده های آنان را دارند، تأکید کرد: باید زمینه ای فراهم شود که در کنار تربیت فرهنگی مددجویان، شخصیت و کرامت انسانی آنها نیز حفظ شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی اسنان اردبیل، در ادامه این جلسه، بهرنگ عظیمی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل، گزارشی کوتاه در خصوص کتابخانه های مشارکتی موجود در زندان های اردبیل ارائه کرد.


قابل ذکر است که در حال حاضر 4 کتابخانه مشارکتی در زندان های اردبیل، گرمی، مشکین شهر و مجتمع کاردرمانی و حرفه آموزی اردبیل فعالیت دارد و 2 کتابخانه مشارکتی دیگر نیز در زندان خلخال و کانون اصلاح و تربیت اردبیل در حال راه اندازی است.


پایان پیام/
 

کد خبر 347668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha