رسانه ها مرزبانان و دیده بان های اعتقادی و ارزشی جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل با اشاره به وظیفه خطیر رسانه ها در مقابله با جنگ نرم، گفت: رسانه ها مرزبانان و دیده بان های اعتقادی و ارزشی جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید‌حسن عاملی امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان شامگاه گذشته(15 اسفند) در آئین افتتاحیه دفتر خبرگزاری تسنیم در اردبیل اظهار داشت: رسانه های باید با مهندسی قوی افکار عمومی یک جریان اطلاع رسانی با پوشش گسترده را در جامعه ایجاد کنند.


وی، با بیان اینکه در این عرصه امپراطوری رسانه ای غرب با در اختیار گرفتن وسایل و تجهیزات ارتباطی پیشرفته علیه مقدسات اسلامی تبلیغ می کند، افزود: در این میان ما به سایت ها و پایگاه های خبری ارزشی و انقلابی نیازمند هستیم تا با تهاجم فرهنگی دشمن به نحو شایسته مقابله کنیم.


امام جمعه اردبیل، با اشاره به فتنه سال 88 و اینکه دشمن در یک دقیقه توانست با وسایل ارتباطی در اختیار خود 18 هزار پیامک جعلی را ارسال کند، ادامه داد: سایت هایی همچون فیس بوک، تیوتر و یوتیوب ذهن جامعه و اعتقادات جامعه ما را نشانه گرفته و به مدنیت جامعه ما نفوذ کرده است.


نمیانده ولی فقیه در استان، با اشاره به اینکه دشمن در برخی از عرصه ها باورهای مقدس ما را تخریب کرده است، اضافه کرد: نقد واقعیت ها و حوادث، دیده بانی از اعتقادات جامعه، نقد بی رحمانه عملکرد دولتمردان و مرزبان اعتقادی بودن جامعه را از جمله وظایف خطیر مطبوعات و رسانه ها است.


آیت الله عاملی، وارد کردن انگیزه های سیاسی در عملکرد مدیریت جامعه را یک خیانت به کشور و انقلاب دانست و بیان داشت: گاهی با یک خبر دورغ می توان ملتی را آشفته و نابود کرد و در این راستا رسانه های ما وظیفه دارند از انتشار اخبار دروغ و جعلی خودداری کرده و به رسالت واقعی خود عمل کنند.


وظیفه رسانه ها رفع دغدغه های فرهنگی است


در ادامه این آئین محمد کریمی معاون خبر خبرگزاری تسنیم در سخنانی با بیان اینکه وظیفه رسانه ها شکستن بایکوت رسانه ای غرب است، گفت: موضوعاتی همچون بیداری اسلامی و رفع دغدغه های فرهنگی باید در اولویت رسانه ها باشد.


کریمی، با بیان اینکه خبر بدون رعایت نکات حرفه ای می تواند مشکل آفرین باشد، ادامه داد: هیجدهمین دفتر خبرگزاری تسنیم، امروز در استان اردبیل ایجاد می شود و امیدواریم بتوانیم در یک فضای رقابتی با رسانه ها فعالیت خود را انجام داده و به اهداف خود دست یابیم.


این مقام مسئول، با اعلام اینکه رسانه ها باید در میدان جنگ نرم تمام توطئه ها و دسیسه های دشمنان را شناسایی کرده و خنثی کنند، خاطر نشان کرد: فعالیت هوشمندانه رسانه‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مهار و شکست تاکتیک دشمنان ایفا می‌کند.


گفتنی است، در این مراسم حکم سرپرستی خبرگزاری تسنیم در اردبیل به دست امام جمعه اردبیل به علی نورعلیپور اهدا شد.


پایان پیام/

کد خبر 350372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha