پرچم داری کانون‌ های فرهنگی در زمینه پرکردن خلاء های فرهنگی جامعه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد مساجد را سنگر فرهنگ، دین، سیاست و اجتماع دانست و گفت: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد نیز در زمینه پرکردن خلاء های فرهنگی جامعه پرچم دار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم گرامی داشت بیست و یکمین سالروز تاسیس ستاد عالی مساجد کشور عصر امروز(17 اسفند) با حضور معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد، مدیرکل و دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد استان کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، برخی از مدیران استانی، مدیران ادارات ارشاد شهرستان ها و جمعی از فعالان فرهنگی مساجد در یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل خستگی ناپذیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز همگام با مدیرکل ارشاد در زمینه احیای نقش مساجد تلاش های ارزنده ای انجام داده اند.

با بیان این که کمتر کسی با کارهای سخت فرهنگی آشتایی دارد، افزود:کار فرهنگی دیربازده و امروز به نوعی شاهدیم که فرهنگ در جامعه ما مظلوم واقع شده است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اصل و زیربنا قرارگرفتن مسایل فرهنگی در جامعه اشاره و اظهار داشت:تا زمانی که فرهنگ دینی و پذیرفته شده در جامعه نهادینه نشود، هیچ کار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی به ثمر نخواهد رسید.

این مسئول فرهنگی و اجتماعی بیان داشت: امروز اگر ما در مصرف مشکل داریم، ناشی از کم کاری هایی است که در حوزه فرهنگی و فرهنگ سازی صورت می گیرد.

حجت الاسلام میرمحمدی گفت: با توجه به تعابیر مقام معظم رهبری در شرایطی به سر می بریم که بحث تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم ما را مورد هجمه قرار داده و بنیان خانواده را متزلزل کرده است.

وی با اظهار تاسف از این که فرهنگ بیگانه به خانواده ها رسوخ کرده، عنوان کرد: در واقع مهم ترین کانون و سنگر برای مبارزه با این پدیده شوم مساجد هستند که در این زمینه بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری راهگشای مشکلات ما خواهند بود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد مساجد را سنگر فرهنگ و دین، سیاست، مسایل اجتماعی و دیگر مسایل دانست و اذعان داشت: کانون های فرهنگی و هنری انصافا جایگاه مهم تبیین، توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ دینی هستند.

میرمحمدی به رابطه فرهنگ و هنر در تشکیل کانون های مساجد اشاره و اظهار داشت:امروز بعضی از کارهای هنری پیام های بسیار بلندی دارند که از صد منبر کاربرد بیشتری دارد.

وی گفت: مسئولان ارتباط خود با کانون های فرهنگی مساجد را بیشتر و زمینه را برای رشد اعضای کانون ها فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد مساجد را سنگر فرهنگ، دین، سیاست و اجتماع دانست و گفت: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد نیز در زمینه پرکردن خلاء های فرهنگی جامعه پرچم دار هستند.

پایان پیام/

کد خبر 350841

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha