450 باب مسجد در کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد/ کمبود 250 باب مسجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه مساجد کهگیلویه وبویراحمد کمبود مسجد در استان را یکی از مشکلات دانست و افزود: در استان ما در حال حاضر 450 مسجد وجود دارد که نسبت به جمعیت، 250 مسجد کمبود داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد ظهر امروز (15 اسفند) در نشست خبری حاضر شد و به تشریح دستاوردهای 21 ساله ستاد عالی مساجد کشور و دبیرخانه استانی پرداخت.

 

حجت الاسلام قاسمی گفت: بیش از 45 هزار نفر از مردم این استان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند که از زمان تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در سال 1371 حضور جوانان در برنامه های و جشنواره های علمی، ورزشی و هنری پرشور بوده است.

 

وی در ادامه به تشریح برنامه های این مجموعه پرداخت و بیان داشت: اعزام برادران و خواهران برای سه دوره آموزشی در مشهد مقدس تحت عنوان اندیشه های آسمانی، همایش نخبه های روستایی ویژه خواهران و برادران نخبه روستایی، برگزاری 300 کلاس اوقات فراغت در مساجد، برگزاری همایش حجاب و عفاف ویژه خواهران، برگزاری طرح قرآنی 1447 در 50 پایگاه و کانون فرهنگی و هنری مساجد و تجلیل از کتابداران نمونه استان در هفته کتاب از جمله مهم ترین فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال 92 بود.

 

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به لحاظ تعداد کانون ها فرهنکی و هنری در مساجد رتبه اول کشور را داراست.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه کمبود مسجد در نقاط مختلف استان را یکی از مشکلات کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تناسب نرم کشوری دانست و افزود: نرم کشوری باید به ازای هر بک هزار نفر یک مسجد ساخته شود که در استان ما در حال حاضر 450 مسجد وجود دارد که نسبت به جمعیت استان، 250 مسجد کمبود داریم که از این لحاظ 30 تا 35 درصد نسبت به نرم کشوری فاصله داریم.

 

وی در ادامه تشکیل بیش‌ از 16 هزار کانون فرهنگی و هنری، جذب و عضویت بیش از 2 میلیون جوان و نوجوان در این مکان‌ ها، فعالیت نزدیک به 2 هزار هسته پژوهشی در کانون‌ های مساجد کشور، تاسیس بیش‌ از 5 هزار کتابخانه مخزن‌ دار را از برنامه ‌های کانون ‌های مساجد در سطح کشور عنوان کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد شناسایی و جذب و آموزش مربی برای طرح چهره به چهره به منظور پاسخ ‌گویی به شبهات جوانان در نقاط مرزی و محروم کشور و برپایی همایش اندیشه‌ های آسمانی برای مدیران و اعضای کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد را از اقدامات کانون ‌های فرهنگی بیان کرد.

 

وی ایجاد بیش‌ از 700 مرکز خانه نور، خرید 4 میلیون کتب دینی و کمک درسی با همکاری معاونت فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت سالیانه و هدیه به کتابخانه‌ های مساجد کشور، اجرای طرح تلاوت نور در بیش ‌از 27 هزار مسجد، تربیت هزار و 800 مربی طرح چهره به چهره، برگزاری هفت جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری و شرکت بیش از 45 هزار نفر در جشنواره‌ های هفت‌ گانه ستاد را اهم فعالیت‌ های ستاد عنوان کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به تعداد کانون‌ های فعال در سطح استان اشاره و اظهار داشت: قریب به 450 هزار کانون مصوب و فعال در استان وجود دارد که برخی از آنها به صورت تخصصی فعالیت می ‌کنند.

 

قاسمی با تاکید بر این ‌که در سال جاری 50 کانون تاسیس شد، گفت: اعتباری در حد توان به منظور تجهیز کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد در نظر گرفته شد که در برنامه ‌های مختلف نیز تجهیزات لازم به آنها ارائه می ‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 350277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha