فعالیت 70 درصد کانون ها در روستاها و مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد به رشد کانون های روستایی و عشایری اشاره و افزود: 70 درصد کانون های در روستاها و مناطق عشایری و 30 درصد در مناطق شهری فعالیت دارند.

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: بیش از 16 هزار کانون های فرهنگی در مساجد کشور تاسیس شده که از این تعداد، 450 کانون در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه، افزود: مقام معظم رهبری با توجه به این که چندین تشکل مثل بسیج، هیئت های مذهبی، ائمه جماعات، هیئت امنا و کانون های فرهنگی و هنری در مساجد فعالیت دارند، راهکاری ارائه دادند که این تشکل ها با همکاری کانون های فرهنگی و بسیج برای گسترش فعالیت های فرهنگی با هم همکاری داشته باشند.

 

وی با بیان این که برای این کار نیاز بود که از زبان مقام معظم رهبری انسجام این تشکل ها مطرح شود، بیان داشت: این تشکل ها اگر با هم منسجم باشند، بعضی از موازی کاری ها و اختلاف نظرهایی که در حوزه مساجد وجود دارد به روند کار ضربه وارد نمی کند.

 

این مسئول فرهنگی ادامه داد: به همین دلیل بعد از سخنان رهبری کارگروه هایی در سطح کشور و استان ها با حضور روحانیون، بسیج و ائمه جماعات تشکیل و برنامه هایی برای عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح شد.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه به روند روبه رشد کانون ها در حوزه روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: در این چندسال اخیر رشد کانون های روستایی و عشایری بسیار خوب بود، مخصوصا در استان ما که 70 درصد کانون های در روستاها و مناطق عشایری و 30 درصد در مناطق شهری فعالیت دارند.


پایان پیام/

کد خبر 350459

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha